English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

قاسم‌زاده اصل با مهر مطرح کرد؛ دوری انجمن فیلمنامه‌نویسان از حاشیه/ طی ۶ماه معادل ۴سال کار کردیم

قاسم‌زاده اصل با مهر مطرح کرد؛ دوری انجمن فیلمنامه‌نویسان از حاشیه/ طی ۶ماه معادل ۴سال کار کردیم
عضو هیات مدیره انجمن فیلمنامه‌نویسان سینما ضمن اشاره به برگزاری انتخابات اخیر این انجمن صنفی، تاکید کرد امید دارد در دوره جدید هیات مدیره دچار حاشیه نشود.

حجت قاسم‌زاده اصل عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما در گفتگو باخبرنگار مهر ضمن اشاره به انتخابات هیأت‌مدیره این انجمن که پایان هفته پیش برگزار شد، گفت: در حال حاضر تنها هیأت‌مدیره جدید انتخاب شده است و بر اساس قانون یک هفته وقت داریم تا سمت‌های اعضای هیأت‌مدیره را اعلام کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات هیأت‌مدیره روز چهارشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد، قرار بود که چهارشنبه ۱۵ اسفندماه جلسه هیأت‌مدیره برگزار شود که با توجه به اینکه امکان تداخل با برگزاری مراسم شب کانون کارگردانان وجود دارد، این جلسه ممکن است هفته بعد برگزار شود.

این فیلم‌نامه‌نویس درباره حواشی که پیش از این انجمن فیلمنامه‌نویسان درگیر آن بود و تعدادی از اعضای اصلی هیأت‌مدیره از سمت خود استعفا داده بودند، توضیح داد: امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در انجمن صنفی نشویم، البته در هیأت‌مدیره قبلی مشکلات داخلی وجود داشت که تمام تلاش خود را می‌کنیم این مساله دوباره تکرار نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: متأسفانه بسیاری از سینماگران در صنوف مختلف فکر می‌کنند، اگر وارد هیأت‌مدیره شوند، پایان کار صنفی آنها به شمار می‌رود و این انتخاب را تنها برای رزومه کاری خود استفاده می‌کنند و دیگر فعالیت‌های صنفی خود را دنبال نمی‌کنند، این در حالی است که اعضای هیأت‌مدیره باید پیش از گذشته فعالیت صنفی داشته باشند.

عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما ادامه داد: در دوره قبل به جایی رسیده بودیم که اعضای هیأت‌مدیره در جلسات حضور پیدا نمی‌کردند و تقریباً ضرورت برگزاری جلسات از بین رفته بود و غیبت‌های عجیبی از سوی اعضای هیأت‌مدیره وجود داشت.

وی تاکید کرد: البته طبق گزارشی که در مجمع عمومی ارائه کردیم، اعلام شد که با تمام حواشی موجود، طی ۶ ماه گذشته به اندازه ۴ سال گذشته فعالیت‌های صنفی انجام دادیم، امیدوارم با انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره، اتفاقات گذشته تکرار نشود. خوشبختانه این مجمع با آرامش و همدلی بسیار خوبی از سوی اعضا برگزار شد.

عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما توضیح داد: از شورای مرکزی قبلی، من، جلال‌الدین دری، حسن مهدوی فر و فرزانه شبانی در این دوره از فعالیت‌های شورای مرکزی دوباره انتخاب شده‌اند و مهدی سجاده‌چی، رضا حیدرنژاد و خسرو نقیبی به‌عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و علی‌اکبر قاضی‌نظام و عبدالرضا منجزی به عنوان اعضای علی‌البدل، محمود مهرآور، بازرس و پریسا شمس به عنوان بازرس علی‌البدل برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن، یک انجمن مستقل نیست و کاملاً وابسته به خانه سینما است، بیان کرد: ما امکانات مالی بسیار اندکی داریم و یکی از مشکلاتی که انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما با آن مواجه است، نداشتن یک دفتر مستقل برای برگزاری جلسات خود است، در خانه سینما شماره ۲، هر ۲ هفته یک بار یک اتاق را برای ۵ ساعت در اختیار ما قرار می‌دهند و همین مساله مشکلاتی را به همراه می‌آورد، در واقع می‌توان گفت، انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما سالی ۱۰۰ ساعت موجودیت دارد!

قاسم‌زاده اصل در پایان گفت: البته تاکید می‌کنم که این مشکل برای برخی از صنوف وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کانون کارگردانان نیز اشاره کرد. این در حالی است که صنوف سینمایی برای فعالیت‌های صنفی نیازمند یک فضای ثابت برای برگزاری جلسات دارند.

مهر
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500