English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

سیدمحسن هاشمی در گفتگو با مهر: همه چیز رأی‌گیری مردمی شفاف است/ استناد افخمی به گذشته خود

سیدمحسن هاشمی در گفتگو با مهر:  همه چیز رأی‌گیری مردمی شفاف است/ استناد افخمی به گذشته خود

 

مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران جشنواره فیلم فجر تمام مراحل جمع‌آوری آرا مردمی را شفاف و دقیق دانست و تأکید کرد احتمالا بهروز افخمی به گذشته خودش استناد کرده که از تقلب حرف زده است.

سید محسن هاشمی مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، درباره اظهارنظر بهروز افخمی درباره اینکه «هر سال در آرای مردمی جشنواره تقلب می‌شود» بیان کرد: جناب آقای افخمی خودش گفته که جزو اساسنامه نویس‌های خانه سینما و هیأت عالی رتبه خانه سینما بوده‌ است. طبیعتا از من که 6 سال است در خانه سینما هستم اطلاعات دقیق‌تر و درست‌تری دارند. ضمن اینکه لازم است بدانید 2 سال اخیر به درخواست دبیر جشنواره، خانه سینما مسئولیت رای تماشاگران را برعهده گرفت در حالی که در 4 سال گذشته دولت دهم، خود جشنواره برگزار کننده این بخش بود.

وی افزود: خانه سینما در این سال اخیر فرآیند رأی تماشاگران را با آیین‌نامه و طراحی الگوریتم شمارش آرا با بهره گیری از مشاور آمار طراحی، و 10 روز قبل از شروع جشنواره با انتشار عمومی و نامه اختصاصی به صاحبان فیلم‌ در این زمینه شفاف سازی و  آگاهی رسانی کرده است.

هاشمی تأکید کرد: ما حتی 5 روز پیش از برگزاری جشنواره از تهیه‌کنندگان دعوت کردیم تا آیین‌نامه را در حضورشان تشریح کنیم. تهیه‌کنندگان هم از بین خودشان سه ناظر انتخاب کردند و جایگاه ناظرها نیز در آیین‌نامه مشخص است و نظارت نیز به درستی انجام شده است.

مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: البته که آقای افخمی با سابقه‌شان از آنچه در ادوار گذشته رخ داده، اطلاع بیشتری دارند اما به گواه آنچه که در تنظیم آیین نامه و الگوریتم شمارش آرا اعلان عمومی شده و با حضور ناظران منتخب تهیه کنندگان عمل کرده‌ایم، همه چیز روشن و شفاف است و شاید آقای افخمی به گذشته خودشان استناد کرده‌ است.

 

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500