English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

معرفی برگزیدگان جشن سینمای مستند

معرفی برگزیدگان جشن سینمای مستند
یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران برگزار شد.‌

به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه پنج شنبه ۳۱ مرداد ماه در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران به دبیری محمد صوفی و با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد، برگزیدگان بخش های مختلف این جشن معرفی شدند.‌

به این ترتیب تندیس و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری به حسن شبانکاره برای فیلم «خانه ای برای تو» اهدا شد.

جایزه بهترین صداگذاری هم به امیرحسین قاسمی برای فیلم «روزی که رفت» تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردانی مستند کوتاه‌ جایزه برای روایت شاعرانه یک موضوع چالشی به مینا مشهدی مهدی برای فیلم «آنجا که باد می وزد» رسید.‌

جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند نیز به عنوان جایزه بهترین تهیه کننده به محمدرضا جهان پناه برای فیلم «پنهان» اهدا شد.

 در بخش بهترین موسیقی دیپلم افتخار به صبا ندایی برای فیلم «روزی که رفت» اهدا شد و جایزه اصلی هم به حبیب خزایی فر برای فیلم «مهمانی خداحافظی» تعلق گرفت.

جایزه بهترین تدوین به اسماعیل منصف برای فیلم زمان اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم نیمه بلند مستند کامران حیدری برای فیلم «واکس چه» دیپلم افتخار گرفت و برنده تندیس هم لقمان خالدی برای ساخت فیلم «مهمانی خداحافظی» معرفی شد.

در بخش بهترین فیلمبرداری دیپلم افتخار برای فیلم «چشم‌ها و دست‌ها» به‌ محمد رسولی تعلق گرفت و تندیس جشن هم ‌به محمد حدادی برای فیلم «خانه ای برای تو» اهدا شد.

جایزه بهترین تهیه کنندگی فیلم نیمه بلند به مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی برای فیلم «آواز جغد کوچک» تعلق گرفت.

‌جایزه بهترین پژوهش مستند سال نیز دو جایزه داشت که دیپلم افتخار به باقر نظامی برای فیلم «در گرداب انقراض» اهدا شد و تندیس جشن هم به مهرداد زاهدیان برای فیلم «زمستان است» تعلق گرفت.‌

جایزه ویژه هیئت داوران نیز با حضور مرتضی رزاق کریمی و محمد تهامی نژاد به دلیل خلاقیت در روایت یک موضوع چالشی به هادی معصوم دوست برای فیلم «روزی که رفت» اهدا شد.

برای بهترین کارگردانی فیلم بلند مستند نیز دو جایزه اهدا شد که دیپلم افتخار به زینب تبریزی برای فیلم «تمام چیزهایی که جایشان خالیست» تعلق گرفت و تندیس جشن هم به مهرداد زاهدیان برای «فیلم زمستان است» اهدا شد.

جایزه بهترین تهیه کنندگی فیلم بلند مستند را هم بابک بهداد با یک دیپلم افتخار برای فیلم «بهارستان خانه ملت» گرفت و تندیس جشن هم با حضور رامین حیدری فاروقی و منوچهر شاهسواری به مهدی شاه محمدی برای فیلم «خانه ای برای تو» اهدا شد.

منوچهر شاهسواری (مدیر عامل خانه سینما)، همایون اسعدیان (رییس هیات مدیره خانه سینما)، رامین حیدری فاروقی، حسین ترابی، محمدرضا وطن دوست، آزاده موسوی، کورش عطایی، اسماعیل میرفخرایی، آزاده بیزارگیتی، معین کریم الدینی، مهناز افضلی، سام‌ کلانتری، محمد حمیدی مقدم (مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) و بروجردی (مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی) از جمله حاضران در این ‌مراسم بودند.

 

ایسنا
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500