English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

تقاضای ما از دولت نظام بازنشستگی سینمای ایران‌ است

تقاضای ما از دولت نظام بازنشستگی سینمای ایران‌ است
یادداشت منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در روزنامه ایران:

منوچهر شاهسواری
مدیرعامل خانه سینما
یک سال گذشته یک سال پرماجرایی شد. طوفان تغییرات در همه وجوه زیستی ما به شکل حیرت انگیزی تأثیر گذاشته است. روزگار دیگری آغاز شده است؛ روزگاری که ما شاهد ورق خوردن تاریخ
هستیم. سینمای ایران در تلاطم این تغییرات همچنان تولید می‌کند و نمایش می‌دهد که بسیاری پیروز از این تلاطم‌ها عبور کرده‌اند و بسیاری اندوهگین. این قاعده جهانی سینما است اما دل‌های ما نازک است و از رنج دیگران در عذاب. خانه سینما در یک سال گذشته توانست در یک تعامل حرفه‌ای و دوسویه با همه نهادها و سازمان‌ها خصوصاً سازمان سینمایی قرار گیرد. این تعامل حرفه‌ای به معنای پذیرش متقابل همه امور نیست. در برخی امور همچنان با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم با اینکه از معافیت مالیاتی بر اساس قانون برخورداریم اما در حوزه اجرایی مشکلات همچنان جدی است. ارزش افزوده با پیچیدگی‌هایی جریان تولید را با مانع روبه‌رو می‌سازد هرچند اتفاق خوبی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های نهاد ریاست جمهوری در جریان است. بالا رفتن هزینه تولید خصوصاً در بخش بازیگران، صنعت تصویر ایران را دچار چالشی جدی کرده است و اگر نتواند از پس این چالش برآید قطعاً جریان تولید دچار بحران خواهد شد.
نظام بازنشستگی اهل سینمای ایران حقارت بار است. این حقارت چه از ما باشد چه از دولت، حقارت بار است. سه سال گذشته تلاش‌های فراوانی صورت گرفت ولی همچنان در بر همان پاشنه حداقل حقوق می‌چرخد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین تقاضای ما از دولت در این ایام که به برکت شهدای ارجمند هفته دولت است اقدامی جدی و مؤثر و فوری در این زمینه است. به نظرم حل این مسأله برای آینده فعالان صنعت تصویر ایران، نوید احترام و کرامت می‌دهد. آیا می‌شود؟ ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم. دولت اما چه می‌کند؟


تقاضای ما از دولت نظام بازنشستگی سینمای ایران‌ است

روزنامه ایران
۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500