English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اطلاعیه مهم مالیاتی

اطلاعیه مهم  مالیاتی
قابل توجه تمامی سینماگران: فقط تا پایان اسفند فرصت دارید جهت تهیه «دفاتر مالی روزنامه و کل‌‌‌»ِ خود-بر اساس نوع و میزان گردش مالی تان در سال ٩٩-اقدام فرمایید
* توصیه می شود جهت گرفتار نشدن در تراکم روزهای آخر اسفندماه، سریعتر اقدام فرمایید.
* یادآوری می شود حتی اگر برنامه ای برای تولید در سال ٩٩ ندارید،احتمال نیاز به داشتن دفاتر را مد نظر قرار دهید.
***
•داشتن دفاتر مالی برای اشخاصی که پیش بینی می کنند گردش مالی شان در سال ٩٩ ، مازاد بر ۱/۵میلیارد تومان باشد، شرط احتیاط است.
* داشتن دفاتر «روزنامه» و «کل» برای اشخاصی که پیش بینی می کنند گردش مالی شان در سال ۹۹ ، بیش از ۳میلیارد تومان باشد، الزامی است.
* دفاتر مالی از طریق سفارش آنلاین روی سایت .
* برای اشخاصی که پیش بینی گردش مالی کمتر از «پانصد میلیون تومان» در سال ۹۹ دارند، صرفا تنظیم فرم های ماهیانه و سالیانه مالیاتی و ارائه بموقع آنها به حوزه مالیاتی کافیست و نیازی به اخذ دفاتر مالی نیست.
* با توجه به اینکه ممکنست در میانه سال، فعالیت پیش بینی نشده ای برایتان پیش آید، توصیه می شود احتیاطا با تهیه دفتر «درآمد و هزینه» یا «روزنامه» و «کل» (نسبت به رقم احتمالی) خطر بروز مشکل مالیاتی برای خود را کاهش دهید.
* نمونه فرم های ماهیانه و سالیانه مالیاتی (برای اشخاصی با گردش مالی کمتر از پانصد میلیون تومان) روی سایت «خانه سینما» موجود است و شما می توانید با تهیه ۱۲ کپی از فرم ماهیانه و یک کپی از فرم سالیانه، شرایط ثبت عملیات مالی خود را برای ارائه به حوزه مالیاتی تان فراهم کنید.
* نگهداری از کلیه اسناد مربوط دریافت ها و پرداخت ها(مانند کپی چک های تبادل شده، رسیدهای دریافت و پرداخت، فاکتورها و اسناد هرگونه خرید، فروش یا اجاره، مدارک خرید یا فروش ارز و سکه، اسناد مربوط به سفرهای کاری هوایی و زمینی، اسناد پزشکی مربوط به جراحی و...) برای همه همکاران الزامی است. این اسناد، توسط حوزه مالیاتی، بعنوان ضمائم دفاتر و فرم های شما-جهت محاسبه هزینه هایتان- و اثبات صحت ادعایتان، معتبر و قابل محاسبه خواهد بود. (به عبارتی دیگر در ردیف هزینه اظهارنامه تان فقط می توانید اعدادی را ذکر کنید که برای آنها مدرک و سند دارید).
* فراموش نکنید که قوانین مالیاتی در سال آینده، بی تردید پیچیده تر و سختگیرانه‌تر از گذشته خواهند بود و دیگر ارائه «اظهارنامه» به تنهایی کفایت نکرده و داشتن اسناد برای اعدادی که بعنوان درآمد یا هزینه در آن درج می شود نیز لازمست.
* باتوجه به اینکه قوانین مالیاتی جدید باید توسط مجلس جدید به تصویب برسند‌، آمادگی و مجهز بودن دوستان برای دفاع از وضعیت درآمدی و هزینه هایشان -فارغ از تداوم قانون معافیت یا تغییر آن توسط مجلس آتی- لازمست.
* یادآوری می شود مشاور مالیاتی «خانه سینما» همچنان در روزهای یکشنبه هر هفته بین ساعات ۹-۱۶ در ساختمان بهار، آماده راهنمایی دوستان است.
*
* ***
*فرشته طائرپور نماینده امور مالیاتی خانه سینما افزود؛ لازم به اقرار می دانم که بخشی از توصیه های فوق، ناشی از تجربیات شخصی اینجانب در مواجهه با تناقض ها و پیچیدگی های دست و پاگیر و خسارت باری است که طی بیست سال گذشته بعنوان نماینده «خانه سینما» در هیئت های حل اختلاف سازمان امور مالیاتی و حوزه های مالیاتی داشته ام. متاسفانه قوانین و آیین نامه های چند مجهولی سازمان امور مالیاتی -که مدام با تغییر مدیریت ها و آزمون و خطای طرح های جدید و جامع و تدوین آیین نامه های اجرایی متفاوت با قبل، در حال تغییر نیز هستند- راه را برای درک آسان مفهوم و خاصیت و عمل به این قوانین و آیین نامه ها، سال به سال دشوارتر کرده و حتی بحث ها و پیشنهادهای کار/گروه های تخصصی هم چندان راه به جایی نبرده است.
* از آنجا هنوز در مدیریت های خود سازمان امور مالیاتی هم هنوز درک شفاف و مشترک، وفاق نظر و وحدت رویه ای کارگشا وجود ندارد و هر مودی فرهنگی که معمولا به روح و معانی کلمات توجه دارد و از عبارت «معافیت مالیاتی» صرفا برداشتی کلی و خوش بینانه دارد، ممکنست با بهانه های کوچک و بزرگ یک ممیز یا سرممیز مواجه شده و نه تنها معافیت رنگ باخته مالیاتی اش منتفی شود بلکه به جرم عدم اطلاع از قوانین ریز و درشت مالیاتی، مشمول پرداخت مالیاتهای سنگین و جرایم سنگین تر شود؛ لذا بهترست با پیش بینی همه بهانه های احتمالی، خطر پذیری خودرا بعنوان یک مودی معاف، کاهش دهید. برای مثال در قوانین جدید مالیاتی، از یکسو بموجب یک ماده دیگر الزامی به نگهداری دفاتر مالی نیست، اما از سوی دیگر جداول مربوط به سقف و کف گردش مالی، هر مودی را بموجب ماده دیگری مکلف به داشتن اسناد و مدارک مربوط به دریافت ها و پرداخت هایش می کند؛ که قاعدتا بهترین روش مقابله با آن، داشتن دفاتر است.
* در نتیجه بهترست تا روشن تر شدن تکلیف سازمان امور مالیاتی با قوانین و آیین نامه های اجرایی خودش، مودیان هنری شرط احتیاط را رعایت کرده و نسبت به اخذ دفاتر مذکور اقدام کنند.
* جهت تهیه دفاتر مالی، همکاران می بایست از طریق مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی زیر، اقدام به سفارش آنلاین نمایند:
www.irsherkat.ssaa.ir
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500