English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

مسعود مهرابی دار فانی را وداع گفت

مسعود مهرابی  دار فانی را وداع گفت
خانه سینما درگذشت زنده یاد مسعود مهرابی را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی در انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت عرض می کند.

مسعود مهرابی را همه کسانی که سینما را جدی دنبال می‌کنند می‌شناسند. او مدیر یکی از مهم‌ترین و البته قدیمی‌ترین نشریات سینمایی کشور است که تأثیر زیادی روی جریان فرهنگی- سینمایی بعد از انقلاب داشته. امابه‌جز این، مسعود مهرابی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مهم سینمایی است. کتاب‌هایی چون «تاریخ سینمای ایران» (کتابی که به عنوان پر تیراژترین کتاب سینمایی، ده بار تجدید شده است)، «کتابشناسی سینما در ایران» (در سه جلد)، «فرهنگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان»، «فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی»، «پوسترهای فیلم»، «فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران» و «پشت دیوار رؤیا» (سیاحت‌نامه‌ی جشنواره‌های جهانی فیلم) را تالیف کرده که جزو آثار مهم و مرجع سینمایی محسوب می‌شوند.

آخرین اثر پژوهشی مهرابی در زمینه سینما، کتاب «صد سال اعلان و پوستر فیلم در ایران» است که به تازگی با افزودن آخرین پوسترهای فیلم‌های ایرانی، با عنوان «صد و پنج سال اعلان و پوستر فیلم در ایران» منتشر شده است. کتابی که می‌شود به عنوان سند و گاه‌شمار سینمای ایران به آن نگاه کرد. پوسترهای فیلم‌ها جدا از اهمیتی که برای آرشیو شدن بخشی از تاریخ گرافیکی کشور دارند، یاد و خاطره بیش از صد سال سینمای ایران را هم برای سینمادوستان زنده می‌کنند.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500