English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

جزییات قرارداد بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال 1399-1400

جزییات قرارداد بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال 1399-1400
صندوق اعتباری هنر در بخش بیمه درمان تکمیلی همچون سال گذشته بیشترین پوشش خدمات با کمترین هزینه را به اعضای تحت پوشش خود ارائه می دهد. خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با 3 سقف قیمتی از پوشش های متفاوت ارائه می شود. بر این اساس مبلغ پرداختی سهم اعضا برای طرح امید 130 هزارتومان، طرح آرامش 500 هزارتومان و طرح رفاه 1میلیون و 100 هزار تومان است. 
با توجه به تورم و افزایش هزینه های درمانی نرخ شرکت های بیمه در حوزه بیمه تکمیلی در سال 99 از رشد چشمگیری برخوردار شده است. صندوق اعتباری هنر علی رغم کمبود منابع مالی و بودجه ای بدلیل اعمال تحریم های ظالمانه، تلاش کرد تا در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه بیشترین پوشش خدمات با کمترین هزینه را به اعضای تحت پوشش خود ارائه دهد و طی  همراهی شرکت بیمه مبلغ  ثبت نام بیمه تکمیلی که توسط اعضا پرداخت می شود نسبت به قراردادهای مشابه بسیار ارزان تر در نظر گرفته شده است و کمترین افزایش را نسبت به سال های قبل داشته است.
طرح امید 
طی 3 سال گذشته 9 درصد از کل بیمه شدگان در این طرح ثبت نام کردند. 
در این طرح جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف در نظر گرفته شده است. همچنین هزینه های شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی، جراحی و پیوند اعضا در این طرح بدون سقف است.
اعضا 31درصد از مبلغ کل را در این طرح پرداخت می کنند که این میزان  در 3 سال گذشته به طور میانگین تنها ۷درصد افزایش داشته است.
طرح آرامش 
طی 3 سال گذشته 71 درصد از کل بیمه شدگان از خدمات این طرح برخوردار شدند.
طرح آرامش شامل پوشش های درمانی مانند جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف است و سقف پرداخت در بخش جبران هزینه های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
سهم پرداختی اعضا در این طرح 38.5درصد از مبلغ کل می باشد در حالی که در سال گذشته سهم اعضا 42.5 درصد بود که در مقایسه با میانگین 3 سال گذشته ۴درصد کاهش یافته است.
طرح رفاه
طی 3 سال گذشته 20 درصد از کل بیمه شدگان در این طرح ثبت نام کردند.
سهم پرداختی اعضا معادل ۶۳.۶درصد از کل مبلغ می باشد که در مقایسه با معدل ۳ سال قبل ۷درصد رشد کرده است.
در طرح رفاه اعضاء صندوق می‌توانند از خدماتی چون جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری و جبران هزینه های پاراکلینیکی بدون سقف بهره ببرند.
با توجه به نیاز سنجی انجام شده در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه اغلب اقدامات ویژه و خاص پزشکی نظیر خدمات بیمارستانی، شیمی درمانی، انواع جراحی های عمومی و تخصصی، پاراکلینیکی (اندوسکوپی، اسکن، تست ها. شکستگی، اقدامات تشخیصی، رادیو گرافی ها و . .) جبران هزینه های آزمایشگاهی بدون سقف است.
اگر بنا بود مواردی هم چون زایمان، دندان پزشکی، عینک و دارو بدون سقف تعیین شود قیمت ها این چنین نبود و از صرفه و صلاح خارج می شد.
همچنین در قرارداد سالجاری اعضایی که بیمه تکمیلی آنها در فصل تابستان به صورت رایگان از سوی صندوق ارائه شد، امکان تغییر طرح، بدلیل تمدید قرار دارد با شرکت بیمه برای آنها وجود ندارد.اعضای خانه سینما و خانه تئاتر براساس روال سابق و براساس تصمیم صنفی از امکانات طرح آرامش برخوردار بودند و امسال نیز مانند 3 سال گذشته از خدمات طرح آرامش بهره مند هستند.

نمایندگان مهمترین صنوف تخصصی در تمام مراحل برنامه ریزی و تعیین مبلغ و...به عنوان ناظر در کنار صندوق اعتباری هنر حضور داشتند.
برای مشاهده جدول تعهدات، شرح خدمات و سقف هزینه پرداختی در سال 98 اینجا کلیک کنید.
برای مشاهده جدول تعهدات، شرح خدمات و سقف هزینه پرداختی در سال 99 اینجا کلیک کنید.
۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۰۷:۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500