English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

خردادماه؛ موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

خردادماه؛ موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی
️معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس ماده 100 قانون مالیات‌ها، موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) 31 خرداد ماه است.

️به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان امور مالیاتی کشور، «محمد مسیحی» اظهار داشت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس  WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر  ارائه کنند.

 قابل توجه کلیه همکاران،
پیرو مطلبی که درمورد مهلت ماه مالیاتی(تا پایان خرداد) و لزوم ارائه اظهارنامه عملکرد سال ۹۹ مربوط به اشخاص حقیقی به اطلاع رسید، بدینوسیله لازم می دانیم به کلیه همکاران اعلام نماییم که بموجب قانون، مکلف هستند حتی درصورت عدم فعالیت و فقدان هرگونه درآمدی در عرصه فیلمسازی در سال ۹۹، نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی خود اقدام فرمایند؛ تا درصورت تشخیص و تعیین مالیاتی ناوارد برای آنها توسط حوزه مالیاتی و یا ارجاع سیستماتیک پرونده شان به هیئت حل اختلاف مالیاتی، امکان دفاع از حقوق آنان، برای نمایندگان مالیاتی «خانه سینما» در هیئت های حل اختلاف -به استناد انجام همین تکلیف قانونی- وجود داشته باشد.
همکارانی هم که درسال مذکور موفق به عقد قراردادی(اعم از سینمایی، نمایش خانگی یا تلویزیونی)شده اند باید کلیه دریافتی های خود در سال ۹۹ را از محل قراردادهای منعقده، عینا در اظهارنامه خود اعلام نمایند. این دریافتی ها باید بعد از ماه مالیاتی، در فرم های مخصوص ماهیانه (براساس تاریخ دریافت) همراه با کپی قراردادها به حوزه مالیاتی مربوطه ارائه شوند.
لازم به تاکید است هرگونه مغایرت بین ارقام اظهارنامه با اسناد دریافت مبالغ (اعم از کپی چک یا سند واریز به حساب و یا پرینت گردش مالی در بانک) بمنزله کتمان اطلاعات، تلقی شده و معافیت یا ضریب صفر مُوَدی را منتفی می سازد.
عطف به مطالب فوق، توصیه می شود:
* کلیه عزیزانی که امکان ورود به سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی را دارند، در اسرع وقت و تا قبل از ایجاد ترافیک در سامانه مذکور، شخصا جهت انجام این امر اقدام نمایند.
*درصورت وجود هرگونه ابهامی، همکاران می توانند روزهای یکشنبه، بین ساعات ۹ الی ۱۴ به آقای فرامرزی در «خانه سینما» مراجعه کنند.
*اگرچه «خانه سینما» به روال سالهای اخیر، در صدد راه اندازی سامانه تنظیم و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه، برای اعضای همه صنوف، در هفته آخر خردادماه است؛ اما بی تردید انجام این تکلیف به صورت فردی، موجب تسهیل و تسریع در کار خود‌ِ شما و سایر سینماگرانی که واقعا نیازمند مشاوره و یاوری های «خانه سینما» هستند، خواهد بود.
*همکارانی که در اظهارنامه خود و در ردیف هزینه ها، مبلغی را ذکر می کنند، حتما توجه داشته باشند که هزینه های اعلام شده می بایست صرفا مربوط به فعالیت فیلمسازی و مستند به اسناد(فاکتور، رسیدهای پرداخت دستمزد، قرارداد اجاره دفتر یا لوکیشن، اجاره یا خرید تجهیزات،
سفر، یا...)باشد.
*دوستانی که با صداوسیما همکاری می کنند متوجه باشند که سازمان مذکور متاسفانه رقم اعتباری کل قرارداد تهیه کنندگان را (فارغ از بخش های تسویه شده یا نشده)، به سازمان مالیاتی اعلام می کند و تهیه اسناد دریافتی های واقعی، برای این دوستان بسیار ضروری است. ضمنا این دوستان درصورت عقد قرارداد با سازمان یا ارگانی، تحت عنوان "مجری طرح" بجای "تهیه کننده"، با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.
*به کلیه همکارانِ فعال توصیه می شود حساب بانکی خودرا از حساب بانکی شخصی خود جدا کرده و کلیه امور مالی مربوط به فعالیت خودرا در یک حساب متمرکز کنند.

موفق باشید.

 


۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۲۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500