English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

بیانیه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران

بیانیه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران
در پی تصمیمات و بدعت گذاری های جدید وفراقانونی وزارت ارشاد در زیر پا نهادن مجوز های صادر شده و قانونی فیلم ها ، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران ضمن انتشار بیانیه ای این رویکرد ضدفرهنگی و غیر تعاملی را شدیداً محکوم کرد.

متن اطلاعیه بشرح زیر است:

«اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هر گونه  بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم های سینمایی‌ای  که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می کنند و خواستار احترام به قانون است.

برای ما تهیه کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران «پروانه نمایش» فصل الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران وگردانندگان فعلی  وزارت ، توهین به قانون ، سازمان سینمایی و کلیت جا معه سینما محسوب می گردد. قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل گذاری  غلط ، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به دنبال بی قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی  عرصه فرهنگ ، فراموش کرده اند که مجوز نمایش های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل عدم نمایش فیلم ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت جدید!

بسیار جای تاسف است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز ، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده های خود در برابر سینماگران برنمی آید، این چنین دست به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخواسته است.   

ما تهیه کنندگان  سینمای ایران هشدار می دهیم در مقابل این بی قانونی ها سکوت  نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انتها خواهیم ایستاد

۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500