English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

پیام حبیب احمدزاده به تشییع‌کنندگان پیکر شهدای غواص

پیام حبیب احمدزاده به تشییع‌کنندگان پیکر شهدای غواص

حبیب‌احمدزاده؛ نویسنده جنگ و فیلم‌نامه‌نویس؛ از تشییع‌کنندگان پیکرهای شهدای غواص خواست برای برنامه‌سازان سی‌ان‌ان و العربیه خوراک خبری فراهم نساخته و دوستی امروز دو ملت ایران و عراق را نادیده نگیرند.  

حبیب‌احمدزاده در یادداشت خود با تاکید بر لزوم هوشیاری در شرایط امروز و دوری از هرنوع دامن زدن به تفرقه میان عرب و عجم و ایرانی و عراقیِ نوشته است: با سلام بر برادران شهید غواصم؛ دوستانی که این روزها و فردا در تجلیل به‌حق از آنها که عزیزان‌مان هستند؛ شرکت می‌کنیم. باید دقیق حواس‌مان باشد که صدام و پشتیبانانش بسیار دانسته و ظریف با هدف ایجاد جنگ بین دو ملت مسلمان و همجوار ایران و عراق خواستند تا کینه‌ای ابدی بین مردم دو کشور ایجاد کنند. باید بدانیم و هوشیار باشیم حال که روابطی دوستانه میان ملت دو کشور برقرار شده و مردم عراق؛ خود خسارت دیده‌ی صدام و حزب بعث‌اش هستند و چه بسا اگر امروز آنان جلوی صف جنایتکاران داعش نایستند؛ این مزدوران نابخرد با ما در اهواز و کرمانشاه خواهند جنگید؛ مبادا خدای ناخواسته؛ نادانسته و احساساتی؛ عمل ناتمام صدام را با ادامه‌ی کینه تکمیل کنیم.

یادمان باشد که هوشیاری امروز ما ربطی به حفظ خاطرات و افتخارات آن زمان ندارد. باید آگاه باشیم تا باتوجه دقیق به چگونگی ابراز احساسات‌مان و کنترل درست آن؛ خدای ناکرده در دام حماقت بحث نژادی عرب و عجم و تشدید اختلافات میان دو ملت ایران و عراق که دشمنانی همچون آمریکا؛ اسرائیل؛ عربستان و بسیاری از شوونیست‌های داخلی آرزوی آن را دارند؛ نیفتیم.

بدانیم که امروز برادران و خواهران مجاهد عراقی ما در صف مقدم تکریت و موصل با داعش نیز شعارها و نوشته‌های ما را خواهند خواند و فیلم‌های آن را خواهند دید و البته که العربیه و سی ان‌ان به بزرگ‌نمایی و دگردیسی آن خواهند پرداخت که بر آنها حرجی نیست. پس باید که تلاش مضاعف کنیم تا مبادا حتی به‌قدر ارزنی خطاکار؛ احساساتی و ادامه دهنده‌ی راه نیمه‌تمام صدام و اربابانش باشیم.

یاحق

حبیب‌احمدزاده

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500