English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نکته های مهم مالیاتی

نکته های مهم مالیاتی
طبق اعلام ابلاغیه های اخیر سازمان امور مالیاتی، عموم مودیان مالیاتی توجه داشته باشند همه ی اوراق مالیاتی صادره از اول شهریور ماه ۱۴۰۱ در حساب کاربری آنان قرار می گیرد. -         در طرح جدید ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، برابر دستورالعمل های شماره ۵۳۱ مورخ ۲۵/ ۴/ ۱۴۰۱ و نیز ۵۳۵ مورخ ۳۰/ ۵/ ۱۴۰۱ و همچنین رفع ابهام موضوع نامه شماره ۳۲۸۲۶ مورخ ۱/ ۶/ ۱۴۰۱، از اول شهریور ۱۴۰۱ ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ دستی اوراق مالیاتی شده است. 

 

-         مؤدیان مالیاتی می توانند [ و البته الزاماً ] با فعالسازی ابلاغ الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir اوراق مالیاتی خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی دریافت و مشاهده نمایند.

 

-         اوراق مالیاتی مؤدیان به صورت خودکار بر روی حساب کاربری آنان بارگذاری شده و پیامک اطلاع رسانی نیز ارسال می شود.

 

-         پس از بارگذاری اوراق، ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق مذکور را مشاهده نمایند. رؤیت برگه در حکم ابلاغ می باشد و مهلت مؤدیان برای اقدامات قانونی مربوط، از این تاریخ آغاز می شود.

 

-         چنانچه مؤدی ظرف ۱۰ روز جهت مشاهده برگه، به حساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم به عنوان تاریخ ابلاغ به مؤدی در نظر گرفته می شود.

 

-         در صورتی که روز یازدهم با تعطیل/تعطیلات رسمی/عمومی مصادف شود، اولین روز کاری بعد از تعطیل/تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ [ به شخص مودی ] محسوب خواهد شد و مهلت های قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.

 

نماینده امور مالیاتی روزهای یکشنبه از ساعت 10 تا 14 در خانه سینما ساختمان بهار حضور خواهد داشت .

۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500