English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

اطلاعیه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران

اطلاعیه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران
اتحادیه تهیه کنندگان شامل چهار تشکل تهیه کنندگی ثبت شده و قانونی است. نمایندگان این چهار تشکل هیات مدیره اتحادیه را با ارا مساوی تشکیل می دهند. و تصمیمات با حضور حداقل شش نفر و پنج رای قانونی و اجرایی است. در روزهای گذشته فردی ازتهیه کنندگان که عضو جامعه صنفی است و به ادبیات خاص و رفتارهای غیر متعارف شهره است، بابیان مطالبی خلاف واقع ، غیر صنفی، غیر محترمانه و هتاکانه نسبت به تصمیمات اتحادیه و همچنین دو عضو شاخص ان مطالبی مطرح کرده اند.

انتخاب نمایندگان اتحادیه  در شوراهای مختلف امری است که توسط اکثریت  نمایندگان اتحادیه انجام می شود.

جناب اقایان منوچهر شاهسواری  و  محمد مهدی عسگرپور به عنوان نمایندگان اتحادیه تهیه کنندگان برای شورای پروانه فیلمسازی و عضویت درهیات مدیره خانه سینما ، با اکثریت ارا به شکل کاملا قانونی انتخاب و معرفی شده اند.

ضمن اینکه  اقایان منوچهر شاهسواری و مهدی عسگرپور در سوابق نمایندگی و مدیریت جاری ، با حسن تدبیر و رفتار عقلانی خود در صنوف و خانه سینما ، به گواه اکثریت تهیه کنندگان ، توانسته اندبخوبی با از خود گذشتگی از کرامت وحقوق مادی و معنوی تهیه کنندگان و حقوق احاد سینما  در مواجهه با کلیه نهادهای نظارتی، قضایی و ..دفاع نمایند. 

رفتار و گفتار فرد خاطی  با ادبیاتی توهین امیز و هتاکانه و مستبدانه ، نه تنها تصمیمات  حقوقی و قانونی صنف تهیه کنندگان  را به سخره گرفته است ، بلکه با تصمیم گیری فردی مغرضانه به جای همه اعضای محترم جامعه صنفی ، حقوق اعضای تشکل نامبرده  را نیز در مضیقه جدی قرار داده است.

بنابراین ازانجاییکه فرد مذکور نه تنها به اصلاح و پوزش خواهی مبادرت نکرده بلکه درتصویری جدید همان تهدیدوتوهین ها را مکرر و تشدیدکرده است ، اعلام می داریم که برای نمایندگان ۳ تشکل دیگر همکاری صنفی در کنار چنین فردی میسر وممکن نمی باشد

بنابراین انتظارمیرود جامعه صنفی جهت تهذیب افکارعمومی تهیه کنندگان واشخاص مورد خطاب ایشان (جنابان شاهسواری و عسگرپور) وهمچنین حفظ وحدت ویکپارچگی نظام تهیه کنندگی ، ضمن اقدام مقتضی ، فرد مناسب دیگری را جهت نمایندگی خود معرفی نموده وازتفرقه پراکنی فرد خاطی و تصمیم گیری فردی ایشان به جای همه اعضا محترم جامعه صنفی ، پرهیز نمایند،

بدیهی است برای اقدامات قانونی آتی اتحادیه تا تصمیم جامعه محترم صنفی منتظر خواهیم ماند .

در پایان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات جناب آقای سید ضیا هاشمی در شورای پروانه ساخت،  حمایت قاطع وجدی خود را از جناب اقایان منوچهر شاهسواری و محمد مهدی عسگرپور اعلام می داریم و امیدواریم این دست رفتارها ی فردی و خلاف ادب و اخلاق ، تاثیری در حضور مقتدرانه انها در نمایندگی  تهیه کنندگان و حتی آحاد سینما ، ایجاد ننماید.

 

نمایندگان کانون تهیه کنندگان فیلم ، انجمن تهیه کننده کارگردانان و انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران: منیژه حکمت ، منوچهر محمدی ، ابوالحسن داودی، علیرضا رئیسیان ، علی آشتیانی پور، محمد احمدی ، سید غلامرضا موسوی

۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500