English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

حمایت گسترده صنوف سینمایی از سخنان رئیس هیات رئیسه خانه سینما در انتقاد از ممنوعیت جمعی از بازیگران زن از فعالیت در سینما

حمایت گسترده صنوف سینمایی از سخنان رئیس هیات رئیسه خانه سینما در انتقاد از ممنوعیت جمعی از بازیگران زن از فعالیت در سینما
صنوف مختلف سینمایی از سخنان رئیس هیات رئیسه خانه سینما و انتقاد از ممنوعیت از کار بازیگران زن حمایت کردند.
علاوه بر بیانیه‌ انجمن بازیگران سینما و بیانیه مشترک کانون کارگردانان سینما و شورایعالی تهیه کنندگان، انجمن صنفی فیلمبرداران سینمای ایران، انجمن صنفی منشیان صحنه سینمای ایران، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه سینما، انجمن صنفی لابراتوار فیلم سینما، انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران، انجمن صنفی چهره پردازان سینمای ایران، انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن، انجمن صنفی تهیه‌کنندگان مستند و انجمن صنفی طراحان فیلم سینمای ایران نیز در بیانیه‌ای نوشتند: از سخنان آقای عسگرپور ، رئیس هیئت مدیره خانه سینما(ممنوعیت از کار بازیگران؛ مصداق بارز بحران زائی در سینما) و بیانیه مشترک کانون کارگردانان سینمای ایران، شورایعالی تهیه کنندگان سینما و انجمن صنفی بازیگران مبنی بر ممنوع الکاری تعدادی از بانوان بازیگر حمایت کرده و به تصمیم آنان احترام می‌گذاریم.
انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران نیز در بیانیه‌ای نوشت:
ما پس از یادآوری تفاوت میان "وزارت ارشاد" با "گشت ارشاد"، که در تصمیم بحث برانگیز وزیر محترم ارشاد بدان توجه نشده؛ از نظرات معقول آقای عسگرپور ، مدیر هیئت رئیسه خانه سینما در موضوع مورد اشاره و بیانیه مشترک کانون کارگردانان سینمای ایران، شورایعالی تهیه کنندگان سینما که با دقت قانونی بسیار نگاشته شده و انجمن صنفی بازیگران، در مخالفت با ممنوعیت فعالیت تعدادی از بانوان بازیگر سینمای ایران، حمایت می‌کنیم.
انجمن فیلم کوتاه ایران نیز اعلام کرد: حمایت خود، از سخنان رییس هیات رئیسه خانه سینما را اعلام می کنیم.
بازیگران، بخشی از سرمایه های سینمایی این کشورند، هر بازیگر یا سینماگری که ممنوع از فعالیت می‌شود، موجی از ناامیدی برای عوامل دیگر سینما را به همراه دارد و مخاطب عاشق سینما را از سالن‌ها دور می‌کند.این تصمیمات غیرفرهنگی موجب تخریب مفهوم ملی سینماست.
انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران نیز طی بیانیه‌ای نوشت: ضمن تایید سخنان عادلانه و متعهدانه رئیس هیات رئیسه خانه سینما، حمایت خود را از بازیگران ممنوع الکار اعلام می‌کنیم.
بازیگران بخش مهم و ارزنده سینمای کشور هستند. ممنوع شدن آنها از فعالیت، بی‌شک تاثیر جبران ناپذیری به دیگر بازیگران و عوامل سینما خواهد گذاشت. مردم را از هنرمندانی که دوست شان دارند جدا نکنید. چه بسا آشتی این روزهای آنها با سینما مجدد به قهر تبدیل شود!
بازیگران مفهوم اصلی سینما هستند و با حضور آنهاست که سینما پابرجاست. آنها را به خانه بازگردانید
۱۱ آبان ۱۴۰۲ ۲۱:۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500