English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گردهمایی همدردی با بازماندگان قربانیان منا/فردا دوشنبه ساعت 18درخانه سینما (ساختمان وصال) بر گزار می شود

گردهمایی همدردی با بازماندگان قربانیان منا/فردا دوشنبه ساعت 18درخانه سینما (ساختمان وصال) بر گزار می شود
هیات مدیره و مدیر عامل و جمعی از سینماگران کشور صبح امروز در نشستی اضطراری فاجعه منا را مورد بررسی قرار دادند. سیدرضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در پایان این نشست جمع بندی مسایل مطرح شده را بدین شرح اعلام کرد

میرکریمی توجه به سوال هایی که سینماگران و مردم کشورمان به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات و آمارو همچنین جلوگیری مسئولین عربستان سعودی از مساعدت و امداد رسانی نیروهای ایرانی با آن مواجه اند اظهار داشت.

حج بزرگ ترین آیین دینی مسلمانان جهان و از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر نوع بی مبالاتی نسبت به حجاجی که در این آیین حضور می یابند قابل پذیرش نیست.

در مراسم حج امسال بی اعتنایی از سوی کسانی که مسئولیت امنیت این مراسم را برعهده داشتند دیده می شود و به گفته شاهدان حادثه، امدادرسانی به درستی صورت نگرفته و نمی گیرد.

خانه سینما به عنوان نهاد بزرگ صنفی جامعه سینمای ایران خود را موظف می داند به مواردی که به مسایل ملی و مخصوصا اعتقادی جامعه ما مربوط است بپردازد و پرچمدار دفاع از آرمان ها ملی و اعتقادی کشور باشد.

میرکریمی درمورد موضوعات مطرح شده در جلسه صبح امروز  افزود، امروز جلسه ای مشورتی داشتیم که به ابتکار خانه سینما و با حضور جمعی از فیلمسازان و همکاران صنفی که به صورت اضطراری دورهم جمع شدند تشکیل شد .

بسیاری از دوستانی هم که به دلایل کاری نتوانستند دراین جلسه حضور یابند بصورت تلفن و آنلاین با ما همراه بودند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که خانه سینما با همکاری سایر تشکل های هنری نظیر  خانه موسیقی- خانه تئاتر و ... حرکتی را برای بررسی ابعاد فاجعه آغاز کند و برای روشن شدن حقیقت و رسیدن به مطالبات به حق  خانواده های قربانیان پیگیری لازم را انجام دهد.

نهایتاً قرار شد که کمپینی با همت خانه سینما و همراهی موزه صلح در جهت روشن شدن حقایق پشت پرده ماجرا آغاز شود.

این کمپین با امضا هنرمندان کشورمان همراه خواهد شد و کمیته ای که سازو کار آن مشخص می شود وظیفه پیگیری موضوع و انعکاس آنرا به جهانیان به عهده خواهد داشت.

نقطه آغاز این حرکت، حضور پرشور هنرمندان در ساختمان وصال خانه سینما در ساعت 18 بعدازظهر فردا خواهد بود تا با ابراز همدردی با بازماندگان تاثر و تالم سینماگران از فاجعه ای که اتفاق افتاده به اطلاع عموم برسد.

از دیگر پیشنهاداتی که در جلسه امروز مطرح شد تنظیم درخواست سینماگران ایران از مقامات سعودی جهت حضور برخی از فیلمسازان میهنمان برای ساخت فیلم مستندی از واقعه رخ داده در جهت آسیب شناسی و پیشگیری از تکرار آن است.

گفتنی است کمپین جمع آوری امضا محدود به هموطنان ایرانی نیست ما از حقوق همه مسلمانانی که در این آیین ایمانی جان خودشان را از دست دادند دفاع خواهیم کرد.

بنظر ما دولت عربستان باید مسئولیت آنرا بپذیرد و این ادعا که حجاج که بعضا برای اولین بار در این مناسک حضور داشتند در این فاجعه مسئول بوده اند حرف کاملا غیر منطقی و بی ربطی است.

خانه سینما به دلیل اهمیت موضوع از عموم هنرمندان دعوت می کند فردا بعدازظهر در این گردهم آیی حضور داشته باشند.

ابراهیم مختاری، محمدرضا موئینی، شادمهر راستین، بهمن اردلان، سید مهدی خادم (ازاعضای هیات مدیره خانه سینما ) و رخشان بنی اعتماد ، فرشته طائرپور، غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری، تقی علیقلی زاده ،مرتضی شایسته،  همایون اسعدیان، عبدالحسن برزیده، محمد حسین حقیقی، فرهاد توحیدی، حبیب احمدزاده، ناصرعنصری، کامران ملکی و ... جمله حاضران در این نشست بودند.

 


نشست  


نشست
نشست
جلسه درباره فاجعه منا

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500