English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نمایش مستندهای منتخب هفدهمین جشن سینمای ایران در خانه سینما

نمایش مستندهای منتخب هفدهمین جشن سینمای ایران در خانه سینما
نمایش مستندهای منتخب هفدهمین جشن سینمای ایران در خانه سینما از روز یکشنبه آغاز می‌شود

فیلم‌های مستند منتخب هفدهمین جشن سینمای ایران در قالب هفته فیلم به نمایش در می‌آید. سی و پنج فیلم منتخب بخش مستند هفدهمین جشن سینمای ایران طی روزهای ۱۲ لغایت ۱۷ مهرماه در سه نوبت ۱۵-۱۷-۱۹ در سالن سیف اله داد خانه سینما به نمایش در خواهند آمد.

این هفته فیلم به همت انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و انجمن مستندسازان سینمای ایران برگزار می‌شود. فخرالدین سیدی دبیر و مصطفی شیری مدیر اجرایی مسئولیت هفته فیلم مستند هفدهمین جشن سینمای ایران را برعهده دارند.

همچنین جلسات نمایش فیلم‌ها به همراه نشستی با کارگردانان آثار برگزار خواهد شد.

این هفته فیلم در راستای نمایش فیلم‌های مستند برگزیده هفدهمین جشن سینمای ایران از روز یکشنبه ۱۲ مهرماه آغاز و ۶ مستند در تالار سیف‌الله داد به نمایش درمی‌آید.

در سه سانس ۱۵، ۱۷ و ۱۹ به ترتیب در سانس اول فیلم «قرمز بودن» و «زندگی پنهان»، در سانس دوم «مادرم» و «دور مشو» و سانس ساعت ۱۹، میزبان مستندهای «دغدغه‌های زوج کهنسال» و «کارنامه بنیاد کندی» خواهد بود.

مستند «قرمز بودن» به کارگردانی آزاده روان‌بخش درباره یک ماهی قرمز است و اینکه چه راهی را طی می‌کند تا به تنگ شیشه‌ای و کوچک سفره هفت سین ایرانی می‌رسد.

«زندگی پنهان» به کارگردانی دلاور دوستانیان زندگی چندین گونه حشره و دو زیست در دل طبیعت و حادثه‌هایی که در کمین آن‌هاست. فیلم «مادرم» به کارگردانی بهزاد رسول‌زاده دربارهٔ مادری است که بچه‌ها بعد از بستری شدن او تصمیم می‌گیرند که جلوی سیگار کشیدن او را بگیرند.  «دور مشو» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی پرتره‌ای درباره دولتمند خان‌اف خواننده و آهنگساز معروف تاجیکستان است.

«دغدغه‌های زوج کهنسال» به کارگردانی محسن علیدادی دغدغه زوج کهنسال روستایی است که تمام عمر خود را به دامداری گذراننده‌اند. با رسیدن به سن پیری مجبورند آخرین گاو خود را بفروشند.

«کارنامه بنیاد کندی» به کارگردانی محمد جعفری درباره یک آموزگار یک روستای دورافتاده در اطراف شهرستان هشترود آذربایجان است که پس از ۴۰ سال در جستجوی شاگردان آن روز خود است.

تالار سیف‌الله داد در خانه سینما در خیابان بهار واقع شده است.

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500