English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

دبیر شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران فراخوان فیلم های مستند را اعلام کرد

دبیر شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران فراخوان فیلم های مستند را اعلام کرد
  بر اساس این فراخوان، متقاضیان شرکت در بخش مسابقۀ فیلم های مستند، می توانند از 20 خرداد ماه تا  5تیرماه سال جاری (به مدت 15 روز کاری ) تمامی تولیدات فیلم مستند (کوتاه ، نیمه بلند و بلند ) خود را که از ابتدای تیر ماه 1390 تا پایان اردیبهشت ماه 1393 تولید کرده اند و در دوره های گذشته جشن سینمای ایران نیز شرکت نداشته اند به دبیرخانه جشن ارائه کنند. همچنین  عضویت یکی از دو صاحبین معنوی یا مادی اثر(کارگردان یا تهیه کننده) در یکی از دو انجمن" مستندسازان سینمای ایران" و انجمن "تهیه کنندگان سینمای مستند" الزامی است و دبیرخانه جشن موظف است در هنگام ارائه اثر برای شرکت در جشن کپی کارت صنفی متقاضی را دریافت نماید.

لازم به ذکر است که کلیه آثار باید به صورت DVD) هر اثر به شکل لوح مجزا ) ارائه گردد.

علاقمندان جهت دریافت فرم شرکت و ارائه اثرخودمی توانند از ساعت 9 صبح تا 18 فرصت اعلام شده به دبیرخانه جشن سینمای ایران) خیابان بهار جنوبی کوچه سمنان پلاک 29 ) مراجعه فرمایند.

جهت دانلود فرم اینجا کلیک نمایید.

 

آیین نامه:

ماده1- هدف : ارزیابی آثار تولید شده در عرصه ی سینمای مستند ایران توسط نمایندگان انجمن های صنفی سینمای مستند و کارشناسان سینمایی به نحوی که باعث ترغیب و تشویق فیلمسازان برای ارتقای کیفی آثارشان گردد.

ماده2- دبیر جشن سینمای ایران ، دبیر جشن فیلم مستند نیز می باشد و فصل الخطاب تصمیمات و مسائل مربوط به جشن فیلم مستند است .

تبصره1 : ا ز طرف هیأت مدیره ی دو انجمن ( مستند سازان سینمای ایران ) و انجمن
( تهیه کنندگان سینمای مستند ) ، نماینده ی تام الاختیاری به عنوان مدیر هماهنگی جشن فیلم مستند معرفی می گردد که پیرامون برنامه ریزی ها ، نحوه ی برگزاری جشن و برنامه های جانبی هماهنگی لازم را با دبیر جشن سینمای ایران انجام خواهد داد.

تبصره 2: نماینده ی تام الاختیار دو انجمن صنفی به صورت ادواری از سوی دو انجمن معرفی خواهد شد.

 ماده3. کلیه ی تولیدات فیلم مستند که از ابتدای تیر ماه 1390 تا پایان اردیبهشت ماه 1393 تولید شده اند ، می توانند مورد ارزیابی قرار گیرند .

تبصره1 : دارا بودن ملیت ایرانی برای یکی از دو صاحبین معنوی یا مادی اثر ( کارگردان یا تهیه کننده ) الزامی است.

تبصره2 : از تاریخ اعلام فراخوان به مدت 15 روز کاری فرصت ارائه آثار به دبیرخانه ی جشن می باشد و قابل تمدید نیست

تبصره3 :عضویت یکی از دو صاحبین معنوی یا مادی اثر ( کارگردان یا تهیه کنندة ) در یکی از دو انجمن « مستندسازان سینمای ایران » و انجمن « تهیه کنندگان سینمای مستند » الزامی است و دبیرخانه جشن موظف است در هنگام ارائه اثر برای شرکت در جشن ، کارت صنفی متقاضی را دریافت کند.

تبصره4 : برگه ی تقاضای شرکت در جشن فیلم مستند باید به تایید مالک حقوقی فیلم برسد.

تبصره5 : تکمیل و ارایه ی برگه ی تقاضای شرکت در جشن فیلم مستند به منزله ی پذیرش کلیه ی مقررات آن است .

تبصره6 : پس از تسلیم درخواست کتبی جهت شرکت در جشن فیلم مستند ، نمی توان آن را از مراحل انتخاب و داوری خارج کرد.

تبصره7 : فیلم هایی که در دوره های قبل جشن سینمای ایران شرکت کرده اند ، امکان حضور دو باره در این جشن را ندارند.

ماده4. انتخاب آثار متقاضی حضور در جشن فیلم مستند از سوی یک هیأت انتخاب ، مرکب از نمایندگان سینمای مستند و کارشناسان سینمایی صورت خواهد گرفت .

 تبصره1 : هیأت انتخاب جشن فیلم مستند شامل هفت نفر خواهد بود . دو نفر با معرفی هیأت مدیره ی انجمن مستند سازان سینمای ایران ؛دو نفر با معرفی انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند و سه نفر به انتخاب شورای برگزاری جشن معرفی خواهند گردید که احکام خود را از دبیر جشن دریافت خواهند کرد.

تبصره2 : وظیفه ی هیأت انتخاب ارزیابی فنی ، هنری و حرفه ای تمامی آثار ارائه شده به جشن سنیمای ایران خواهد بود و حقی در ممیزی آثار ندارد.

تبصره3 : هیچ عضوی از اعضای هیأت انتخاب نمی تواند از عوامل اصلی ( کارگردان یا تهیه کنند) اثری باشد که متقاضی حضور در جشن است .

ماده5. هیأت داوران جشن فیلم مستند از میان نمایندگان صنفی مربوطه و شخصیت های فرهنگی و هنری و سینمایی مرکب از 17 تن خواهد بود . پنج نفر با معرفی هیأت مدیره ی انجمن مستند سازان سینمای ایران ؛ پنج نفر با معرفی هیأت مدیره ی انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند و هفت نفر از بین شخصیت های هنری، فرهنگی و سینمایی که توسط شورای برگزاری جشن معرفی می گردند ؛ احکام خود را از دبیر جشن دریافت خواهند کرد.

تبصره1 : وظیفه ی هیأت داوری ارزیابی فنی ، هنری و حرفه ای تمامی آثار ارائه شده به جشن سینمای ایران خواهد بود و حقی در ممیزی آثار ندارد.

تبصره2 : هیچ عضوی از اعضای هیأت داوری نمی تواند از عوامل اصلی ( کارگردان یا تهیه کنند) اثری باشد که متقاضی حضور در جشن است .

تبصره3 : هیأت داوران پس از جمع بندی امتیازات متعلق به آثار بخش مسابقه و استخراج فیلم های نامزد دریافت جوایز اصلی جشن ، انتخاب نهایی برگزیدگان را از طریق مشورت یا رأی گیری مجدد مشخص می نماید.

ماده6. جوایز جشن فیلم مستند بدین شرح است :

1 تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین تهیه کنندگی فیلم کوتاه مستند ( آثاری دارای زمان حداکثر تا 26 دقیقه ).

2 -  تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین تهیه کنندگی فیلم نیمه بلند مستند
( آثاری دارای زمان بیشتر از 26 دقیه تا 52  دقیقه ).

3 - تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین تهیه کنندگی فیلم بلند مستند ( آثاری دارای زمان بیش از 52 دقیقه ).

4 - تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین کارگردان  فیلم کوتاه مستند ( آثاری دارای زمان حداکثر تا 26 دقیقه ).

5 - تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین کارگردان فیلم نیمه بلند مستند ( آثاری دارای زمان بیشتر از 26 تا 52 دقیقه ).

6 - تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین کارگردان فیلم بلند  مستند ( آثاری دارای زمان بیشتر از 52 دقیقه ).

7 تندیس شایستگی سینمای ایران برای بهترین پژوهش در عرصه فیلم مستند.

تبصره1 : 4 دیپلم افتخار با عناوین بهترین فیلمبرداری یا تصویربرداری ، بهترین تدوین ، بهترین صدا ( شامل صدابرداری یا صدا گذاری ) و موسیقی   به تشخیص هیأت داوران جشن می تواند به آثار شرکت کننده در بخش مسابقه اهدا شود .

تبصره2 : نحوه ی امتیاز بندی و معیار گزینش برگزیدگان بر اساس معیار آئین نامه ی جشن بزرگ سینمای ایران می باشد.

تبصره3 : نمون برگ های داوری توسط دبیرخانه ی جشن در اختیار داوران قرار
می گیرد و پس از پایان داوری به دبیرخانه ی جشن عودت داده می شود.

تبصره4 : کلیه ی آراء توسط دبیر جشن یا مدیر اجرائی و دو نماینده ی هیأت داوران شمارش شده و پیش از اعلام رسمی در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت .

تبصره5 : از هر بخش اهدای تندیس و دیپلم افتخار ، پنج نامزد اعلام خواهد گردید که از میان آن ها ، یک مورد به عنوان برگزیده ی اصلی معرفی خواهد شد .

تبصره3 : به کلیه ی پذیرفته گان در جشن ، گواهی شرکت در شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران اهدا خواهد شد.

ماده7. تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده در این آئین نامه توسط دبیر جشن بررسی و پس از مشورت با نماینده ی تام الاختیار دو صنف مرتبط با سینمای مستند و تأیید هیأت مدیره ی خانه سینما ؛ لازم الاجرا است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500