English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گزارش سومین نشست خبری شانزدهمین جشن سینمای ایران

گزارش سومین نشست خبری شانزدهمین جشن سینمای ایران

  سومین نشست خبری شانزدهمین جشن سینمای ایران چهارشنبه 12 شهریور ماه  با حضور محمدبزرگ‌نیا دبیر و مازیار میری مدیر اجرایی شانزدهمین جشن سینمای ایران در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.

محمدبزرگ‌نیا در این نشست گفت: کم‌کم به برگزاری جشن شانزدهم سینمایی نزدیک می‌شویم که امیدواریم این جشن به خوبی برگزار شود. وی ادامه داد: داوری فیلم‌های بلند سینمایی از اوایل این هفته آغاز شده و تا پایان هفته آینده نتایج داوری فیلم‌های بلند سینمایی اعلام خواهد شد.

دبیر جشن شانزدهم نیز اعلام کرد  روز 19 شهریور ماه مراسم نکوداشت از دست‌اندرکاران سینما برگزار خواهد شد

گفتنی است در این مراسم از امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی (فیلمنامه‌نویس) و حسین ملکی (فیلمبردار) تقدیر خواهد شد.

همچنین تندیس افتخار سیف‌الله داد به مجید مسچی به دلیل فعالیت و تلاش در نوسازی و بازسازی و به روز کردن سالن‌های سینمایی اهداء خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ در جشن امسال قرار شده موارد صرفه‌جویی رعایت شود و مبالغ صرفه‌جویی به صندوق بیمه بیکاری اهالی سینما واریز خواهد شد.

مازیار میری مدیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینمای ایران در ادامه گفت :  امیدواریم قبل از هر چیزی آقای ایوبی به افتتاح صندوق بیکاری اهالی سینما کمک کند و جشن شانزدهم پایه‌گذار این امر باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن خانه سینما در بخش‌های مختلف عنوان کرد: روز شانزدهم جشن انیمیشن،‌ هفدهم فیلم کوتاه، هجدهم مستند و نوزدهم تقدیرها انجام خواهد شد. به همین دلیل تلاش می‌کنیم جشن‌های چهارگانه، انیمیشن، فیلم‌های مستند و کوتاه و نکوداشت را مختصر اما جذاب برگزار کنیم.

وی افزود:‌همچنین در روز بیستم و بیست و یکم روز ملی سینما به شکل باشکوه و بزرگ برگزار خواهیم کرد. و با مدیران فرهنگی کشور در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم این جشن را همگانی و با شکوه برگزار کنیم  و بسیاری از مردم کشورمان به این جشن دعوت هستند و جشن فقط مختص تهران نخواهد بود و در چندین شهر از شهرهای بزرگ کشور برگزار خواهد شد. و این جشن دارای مخاطب بسیارزیادی خواهدبود  

دبیر اجرایی جشن خانه سینما تاکید کرد:‌این جشن حداقل در 6 شهر بزرگ با کمترین هزینه  برگزار خواهد شد و  به طور قطع مردم زیادی به شانزدهمین  جشن سینما دعوت هستند و در همین نشست و با کمک شما دوستان رسانه ای اعلام می‌کنیم که تمام مردم به جشن بزرگ خانه سینما که در این مکان برگزار می‌شود دعوت هستند.

میری ادامه داد: طبق گفت‌وگوهایی که با سازمان سینمایی داشتیم به این هماهنگی مشترک رسیدیم وپس از برگزاری جشن خانه سینما به محل دعوت  آقای ایوبی خواهیم رفت و امیدواریم در این روز ، روز ملی سینما به تقویم بازگردد . اما این دو اتفاق می‌تواند اهداف مشترکی داشته باشد که هماهنگی و همکاری‌های آن در حال پیگیری است.

میری در پاسخ به این سؤال که تقاضای شما برای حمایت مادی و معنوی در برگزاری این جشن به چه شکل است، گفت: طبق گفته عسگرپور مدیرعامل خانه سینما ما هر ساله به هر شکلی که هست جشن خانه سینما را به سرانجام رسانده‌ایم و همکاری خوبی هم تا این لحظه با سازمان سینمایی داشته‌ایم و تقاضای ما این بوده که سازمان سینمایی ما را در راه‌اندازی صندوق بیکاری یاری نماید.

وی تاکید کرد: جشن خانه سینما یک جشن صنفی است و دوستان ما در سازمان سینمایی یک گردهمایی برگزار می‌کنند که می‌خواهند روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما را پاس بدارند. ما جمع می شویم در روز بیست ویکم  برای جشن صنفی و آنها جمع می‌شوند تا روز ملی سینما و روز بازگشایی خانه سینما را پاس بدارند.

وی در پاسخ به این سؤال که رقم جوایز امسال چه تغییری نسبت به سال‌های گذشته، کرده،‌گفت:‌امسال هم همانند سال‌های گذشته همان تندیس‌ها اهدا خواهد شد اما در کنار این تندیس‌ها دیپلم افتخار هم قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست حافظ احمدی دبیر بخش عکس و پوستر جشن خانه سینما گفت:‌ این هفته نمایشگاه پوستر و عکس در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

وی افزود: ما در این جشن 50 عنوان فیلم داشتیم که در این نمایشگاه از چند نامزد  تقدیر خواهد شد و امیدواریم با حضور همه اهالی سینما و اهالی رسانه رنگ دیگری بگیرد.

احمدی تاکید کرد:‌مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر و عکس سینمای ایران روز جمعه ساعت 6 بعداز ظهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که ما منتظر تشریف‌فرمایی همه عزیزان هستیم.

همچنین در خلال این مراسم از سایت انجمن عکاسان سینمای ایران نیز رونمایی خواهد شد.

احمدی ادامه داد: نمایشگاه امسال از 14 شهریور تا 21 از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است و در این نمایشگاه 45 اثر از میان 50 اثر به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

 

 سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران

 سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران

 سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران 

سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران

سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران
سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران
سومین نشست مطبوعاتی شانزدهمین جشن سینمای ایران
 
 
 

۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500