English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما: اعضای خانه سینما برای ثبت نام بیمه تکمیلی وارائه اظهارنامه مالیاتی شتاب کنند.

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما: اعضای خانه سینما برای ثبت نام بیمه تکمیلی وارائه اظهارنامه مالیاتی شتاب کنند.
ناصر عنصری(معاون امور اصناف و قائم مقام مدیرعامل خانه سینما) روز شنبه 8 خرداد ماه در نشستی با خبرگزاری ها و جراید تخصصی سینمایی به تشریح موارد مهمی در ارتباط با بیمه تکمیلی درمان و همچنین مسائل مالیاتی سینماگران و اعضای خانه سینما پرداخت.

ناصر عنصری اظهار داشت: مقوله بیمه در اصل دو بخش است، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی درمان. در مورد بیمه تامین اجتماعی به دلیل بدهکاری صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر بیمه شدن افراد جدید با موانع و مشکلاتی مواجه است. این مساله در اصل ارتباطی با خانه سینما ندارد ولی ما در تلاش هستیم و مکاتبات فراوانی هم  در این زمینه انجام دادیم و کماکان منتظریم که دستور اکید وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رییس سازمان تامین اجتماعی برای رفع این مشکل محقق گردد و ما هم از طریق مهندس حیدریان (معاون فرهنگی ایشان) پی گیر این مساله هستیم تا بتوانیم مشکل بیمه تامین اجتماعی اعضای بیمه نشده خانه سینما را برطرف کنیم. اگر این مساله به سرانجام برسد می توانیم امیدوار باشیم که بیمه دیگر اعضای تشکل ها هم نظیر خانه تئاتر، خانه موسیقی و... برطرف شود. یکی از درخواست های ما از سازمان تامین اجتماعی ایجاد یک دفتر، نمایندگی یا شعبه مستقل در خانه سینما است تا اعضای سینما بتوانند به راحتی و بدون دردسر مسائل بیمه ای خود را حل کنند.

ما بالغ بر 2000 عضو داریم که تا کنون بیمه نشده اند البته صندوق اعتباری هنر به ما اعلام کرده که تعدادی از اعضا را می توان از بخش یارانه هایی که صندوق  در این خصوص در اختیار دارد بیمه کنند، ولی ما از نحوه و جزییات این کار و تعداد نفراتی که می توانند مشمول این روال قرار گیرند بی خبریم و در این رابطه صندوق اعتباری هنر نیز هیچ اطلاعاتی در اختیار ما نمی گذارند. ما فهرست افراد را ارائه کرده ایم ولی اندکی از آنها بیمه شده اند.

بیمه تکمیلی «آرمان» که سال گذشته طرف قرارداد با خانه سینما بود، ما در سال گذشته نسبت به نوع بیمه آرمان و نحوه سرویس‌دهی آن اعتراضات زیادی را دریافت کردیم و تشکل های خانه سینما نسبت به این وضعیت معترض بودند به همین دلیل از همان زمان تصمیم گرفتیم خودمان بیمه تکمیلی را به عهده بگیریم. البته می‌دانستیم مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی انجام می‌شود و تصور ما این بود که آقای جنتی وزیر فرهنگ از مخالفان این تصمیم باشند، اما بعد از جلسه‌ای که با ایشان برگزار کردیم و استدلال‌های ما را شنید پیشنهادمان را پذیرفتند و به مدیر عامل صندوق اعتباری هنر دستور همکاری دادند.

این صندوق کاملا اداری با قضیه برخورد می‌کرد و تعداد مراجعه‌کنندگان زیادی داشت. بعد از اعتراض اعضای ‌مان مسئله را با آقای دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم مطرح کردیم تا بیمه تکمیلی را مستقل از صندوق انجام دهیم. ایشان در آغاز به دلیل مسائل مالی نگرانی داشتند وما به ایشان اطمینان دادیم صرفه‌جویی خواهیم کرد و بیمه بسیار خوبی را هم پیدا می‌کنیم تا نگرانی ایشان برطرف شود و این چنین بود که خانه سینما خود بخشی از تأمین هزینه را بر عهده گرفت و نهایتا دکتر ایوبی هم قول همکاری و پیگیری داد.

بیش از سه میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی برآورد شده است که دکتر ایوبی قول تأمین حدود دو میلیارد آن را داده و مابقی این مبلغ از طریق پرداخت حق عضویت بیمه اعضا و دیگر صرفه‌جویی‌هایی که خانه سینما انجام می‌دهد، تأمین خواهد شد. اگر تعداد اعضای متقاضی بیمه کمتر از سه هزار و 500 نفر باشد دچار مشکل می‌شویم اما هر چه این افراد بیشتر شود بیشتر استقبال می‌کنیم و سقفی نداریم اما پیش‌بینی‌ خودمان حدود چهار هزار نفر است.

یکی از مشکلات ما با صندوق از آنجا آغاز شد که صندوق تصمیم گرفت برای پرداخت بدهی‌هایش درآمدزایی کند اما همین مسئله مشکلاتی را بوجود آورد، هر چند ما در جریان جزئیات آن نیستیم. پیش از این پول را به تشکل‌های هنری مثل خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی می‌دادند و آن‌ها خودشان اعضا را بیمه می‌کردند اما وقتی به صندوق اعتباری تبدیل شد، قرار شد این صندوق درآمدزایی کند و از همان زمان که وارد مسائل اقتصادی شد و مشکلات هم آغاز شد. البته ما از میزان موفقیت‌اش در مسائل اقتصادی بی‌خبریم چون عضو هیأت امنای صندوق نیستیم اما از نتایجی که به دست آمده متوجه شده‌ایم که ظاهرا صندوق در این زمینه خیلی موفق نبوده است، چون اگر موفق بود مشکل بیمه ما را حل می‌کرد.

 شرکت بیمه "آسماری" اعضای ما را تحت پوشش بیمه SOS (شرکت کمک رسان) قرار می‌دهند که بیمه خوشنامی است و ما بعد از کارشناسی‌های زیاد به این گزینه رسیدیم که به لحاظ قیمت شرایط مناسبی دارد و از شهرت خوبی هم در سرویس‌دهی برخوردار است.  این بیمه اعضا را از اول خرداد تحت پوشش قرار داده است و اعضا می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که خانه سینما چگونه این صرفه‌جویی‌ها را انجام می‌دهد، اظهار داشت: سال گذشته از آنجا که تعدادی از اعضایمان امکان ثبت نام بیمه تکمیلی نداشتند، در طول سال به ما مراجعه می‌کردند و مبالغی را به عنوان تأمین هزینه‌های درمان به صورت بلاعوض دریافت می‌کردند اما امسال از شوراهای مرکزی صنوف خواسته‌ایم اعضایشان را تشویق کنند تا همه بیمه شوند، زیرا یکی از گرفتاری‌های ما کم توجهی اهالی سینما به بیمه است که معمولا به دلیل مشغله زیاد، دور بودن از مرکز، نداشتن منابع مالی و... را بهانه‌هایی برای بیمه نکردن خود عنوان می‌کنند. در حالی که در بزنگاه‌های اضطراری و به دلیل هزینه‌های بالای درمان خود و دیگران را گرفتار می‌کنند اما امسال هیچ هزینه جانبی برای درمان نمی‌دهیم و همه باید بیمه شوند. به این ترتیب بخشی از صرفه‌جویی‌های خانه سینما به این شکل انجام خواهد شد.

رقم بیمه امسال برای هر عضو 100 هزار تومان به صورت سالانه است و برای افراد تحت تکلف نیز مبلغ 180 هزار تومان به طور سالانه در نظر گرفته شده است.

همچنین مفری ایجاد کرده‌ایم تا افرادی را که بیمه تأمین اجتماعی نیستند هم از بیمه تکمیلی برخوردار شوند اما شرطش این است که این افراد حتما اهالی سینما باشند، حتی اگر عضو خانه سینما هم نباشند مهم نیست ولی باید در سینما فعال باشند.

 قائم مقام مدیرعامل خانه سینما سپس با ارائه توضیحاتی درباره معافیت مالیاتی خاطرنشان کرد: هر سال اداره مالیات پایان تیر ماه را زمان نهایی اظهارنامه مالیاتی اعلام می‌کرد اما امسال پایان خردادماه را اعلام کرده‌اند و امسال نیز تیم متخصصی را در خانه سینما مستقر می‌کنیم تا پاسخگوی مراجعات اعضا باشند. مسئول این تیم خانم زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه است و در حال حاضر فقط منتظر تعدادی آی‌پی هستیم و به محض اینکه این شرط تأمین شود، پاسخگوی مراجعات اعضا خواهیم بود.

عنصری تأکید کرد: اصرار داریم همه اعضا این اظهارنامه‌ها را پر کنند، زیرا گرفتاری‌های مالیاتی جزو مسائل سخت خواهد بود.

یادآوری می کنم که اعضای خانه سینما می توانند برای ثبت نام بیمه تکمیلی به تیمی که در ساختمان شماره 2 خانه سینما واقع در خیابان وصال مستقر شده مراجعه کنند.

وی از ارتقاء سطح دانش اعضای خانه سینما به عنوان یکی از برنامه‌های امسال نام برد و توضیح داد: از انجمن‌ها خواسته‌ایم با برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای تخصصی در جهت ارتقاء کیفی تخصص اعضایشان تلاش کنند. در همین راستا کارگاه اکسل ویژه انجمن دستیاران کارگردان برگزار می‌شود ضمن اینکه مشغول برنامه‌ریزی کارگاهی برای معرفی شیوه جدید چهره‌پردازی هستیم.

این کارگاه‌ها با حضور استادان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که البته برای برپایی آن به منابع مالی نیاز داریم و تلاش می‌کنیم این منابع را از جاهای مختلف تأمین کنیم.

تعرفه های پوشش بیمه   SOS و فرم ثبت نام مربوطه جهت مزید استحضار اعضای خانه سینما  بر روی سایت خانه سینما قرار گرفته است.

ضمناً مبلغ فرانشیز برای خدمات مختلف 20 درصد تعریف شده است.

 

  

 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500