English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

گفت و گوی اختصاصی تماشاگران امروز با رضا میرکریمی در پاریس

گفت و گوی اختصاصی تماشاگران امروز با رضا میرکریمی در پاریس
رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما که به نمایندگی از سینمای ایران راهی پاریس شده تا پیکر زنده یاد عباس کیارستمی را به تهران بیاورد در گفت و گویی با فرخ حسابی - خبرنگار تماشاگران امروز ، درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر مرحوم کیارستمی توضیحاتی داد آقای میرکریمی چه زمانی تشریف آوردید و در مورد این اتفاق صحبت کنید.
خوب خبر خیلی ناگواری دوشنبه شب از پاریس به دستمان رسید. امیدوار بودیم که روند بهبودی استاد در شرایط خوبی قرار گرفته ولی ناگهان ظاهرا بر اثر یک آمبولی که در واقع به مغز رسیده بود، سکته اتفاق افتاد و آنچه که نباید می شد شد. در خانه سینما تصمیم گرفته شد که من به اتفاق آقای سیف الله صمدیان به اینجا بیاییم تا آنچه که لازم است از اینجا مدیریت شود. همچنین در کنارش همان شب با مشورت خانم بنی اعتماد و آقای اصغر فرهادی و دیگر دوستان و خانم طائر پور و آقای دکتر ایوبی قرارشد که یک ستادی درایران تشکیل شود که در واقع همه دوستان زحمت بکشند و همه این کارها را انجام بدهند و با من هم هماهنگ کردند که در واقع آنچه که مطلوب است و در شان این مراسم است اتفاق بیفتد. من هم اینجا به اتفاق خانم اسکندرفر و آقای صمدیان برای پیگیری کارها آمدیم.کار ویژه ای نکردیم در واقع آنچه که برایمان مهم است این است که خانواده استاد و پسرهای ایشان چه می خواهند و چه حساسیت هایی دارند که ما بر اساس آن برنامه تنظیم کنیم.
خانواده اش اینجا هستند؟چون ما با سفارت صحبت کردیم گفتند برادرشان هستند؟
نخیر اینجا پسرهایشان هستند. ان شالله همان طور که اعلام شده و اگر مراحل خوب پیش رود، جمعه پیکرشان به ایران انتقال پیدا می کند و یکشنبه مراسم تشییع جنازه است. محل مراسم را هم باید بر اساس نظر فرزندانشان تعیین کنیم.
بعد از آن هم خانه سینما مراسم خاصی دارد؟
طبیعی است که وظیفه همه ارگانها و جاهایی که کار فرهنگی می کنند این است که در خور این مراسم واکنش نشان بدهند. البته خوشبختانه و جای خوشحالی دارد که قدرشناسی عمومی خیلی خوبی از طرف مردم به شکل خودجوش و بدون سفارش اتفاق افتاده است که این خیلی جای تقدیر دارد و به نظر من حتی باید یک مقدار کالبدشناسی فرهنگی شود که این انگیزه در مردم از کجا زنده میشود من شخصا فکر میکنم که مردم فکر می کنند که از کسی تکریم و تقدیر می کنند که برایشان شخصیت خریده است و آبرو خلق کرده است و این دین را نسبت به ایشان احساس میکنند و این به نظر من خیلی با ارزش است که باید قدر بدانیم
۱۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500