English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

با ادای احترام هنرمندان بزرگ سینمای ایران، پیکر عباس کیارستمی فقید به ایران بازگشت

با ادای احترام هنرمندان بزرگ سینمای ایران، پیکر عباس کیارستمی فقید به ایران بازگشت
پیکر عباس کیارستمی هنرمند فقید سینمای ایران که چهاردهم تیرماه در پاریس دارفانی را وداع گفت، شامگاه هجدهم تیر با همراهی سیدرضا میرکریمی (مدیرعامل خانه سینما) سیف اله صمدیان ، بهمن کیارستمی و ... با پرواز پاریس - تهران و با ادای احترام جمع کثیری از هنرمندان برجسته سینمای ایران در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور بازگشت.

در مراسم استقبال از پیکر عباس کیارستمی جمع زیادی از هنرمندان همچون ابراهیم مختاری، محمدرضا مویینی ، آتیلا پسیانی ، شادمهر راستین، ناصر عنصری، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، بهمن فرمان آرا، مسعود کیمیایی، فرشته طائرپور، رخشان بنی اعتماد، ابراهیم فروزش، محمد مهدی عسگرپور،محمد بزرگ نیا ، همایون اسعدیان ، ابوالحسن داودی ، مازیار میری ، غلامرضا موسوی ، پرویز شهبازی ، علی ژکان ، محمدرضا اصلانی ، محمد تهامی نژاد ، ارد زند ، آناهید آباد ، محمد حسین حقیقی ، دکتر محمد سریر ، ابراهیم حقیقی ، نظام الدین کیایی ، مجتبی میر طهماسب ، کتایون شهابی هوشنگ گلمکانی ، محمد رحمانیان ، محمدعلی باشه آهنگر ، امیر عابدی،جعفرپناهی،گلی امامی . نگار اسکندرفر،حبیب احمدزاده، عبدالحسن برزیده، مهتاب کرامتی، محمد اطبایی، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی شهاب حسینی، حمید فرخ نژاد ، قاسم قلی پور ، حامد بهداد ، حبیب رضایی ، احد صادقی و ... حضور داشتند و سید محمد بهشتی و علیرضا رضا داد ، امیر حسین علم الهدی ، جلیل اکبری صحت و... نیز از مدیران حاضر در برنامه بودند.
کامران ملکی دبیر هیات مدیره خانه سینما که اجرای این برنامه را برعهده داشت پس از انتقال پیکر عباس کیارستمی به سالن VIP فرودگاه امام در سخنانی خطاب به پیکر این هنرمند گفت: آقای کیارستمی من بارها شما را دعوت کردم تا به روی سن بیایید ، از دست دادن شما از دست دادن تکه ای از فرهنگ کشور ماست . وداع با تکه ای از هنر این سرزمین است ، این تلخ ترین اجرای عمر من است .
ملکی سپس از دکترحجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا سخنانی را مطرح کند.

ایوبی از حضور هنرمندان در این برنامه قدردانی کرد و گفت: در این لحظات سخت و تلخ از همه کسانی که همکاری کردند تا کیارستمی، مردی که بهترین تصویر را از مردم ایران عرضه کرد، این‌گونه استقبال شود، قدردانی می کنم.

او همچنین از تشریفات فرودگاه نیز قدردانی کرد.

ایوبی سپس خطاب به هنرمندان حاضران گفت: ما و شما گوهری قیمتی را به خاک خواهیم سپرد. جهان قدر او را می‌شناسد. عباس کیارستمی از مرگ نمی‌ترسید و بسیار نگران کارهای ناتمامش بود.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به خصوصیت‌های کارگردان «خانه دوست کجاست» ادامه داد: عباس کیارستمی پرکارترین مردی بود که در عمرم دیدم. ما به آقای کیارستمی قول می دهیم که کارهایش بر زمین نماند. جوان‌های مکتب کیارستمی در دنیا راه تو را ادامه خواهند داد، همه گواهی می‌دهیم با صبوری، حوصله ، متانت و احترام رسالتش را به بهترین شیوه انجام دهیم.

در ادامه این مراسم که خانواده عباس کیارستمی نیز حضور داشتند، سیدرضا میرکریمی (مدیرعامل خانه سینما) در سخنانی گفت: من واقعا آمادگی صحبت ندارم. در این چند روز را سعی کردم واژه خداحافظ را به کار نبرم. سختم بود. حالا می‌گویم سلام استاد خوش آمدی به وطن و این سلام را بگذارید به حساب خوش‌آمدگویی‌هایی که تا حالا گفته نشده است.

این کارگردان ادامه داد: عباس کیارستمی خسته نمی‌شد. مرد خستگی ناپذیری بود در زمینه کار و اگر خسته شد فقط به خاطر بیماری بود.

میرکریمی در ادامه با اشاره به عکس‌العمل و واکنش مردم طی روزهای گذشته پس از درگذشت عباس کیارستمی گفت: عکس‌العمل‌ها نشان داد که مردم وقتی با مردی که برایشان در دنیا آبرو خریده است مواجه می‌شوند، دوست دارند از او قدردانی کنند.

او ادامه داد: ما این سوال را در چند روز گذشته چندین بار از خود پرسیده‌ایم که آیا مردم از قشرهای مختلف که به درگذشت عباس کیارستمی واکنش نشان داده‌اند و قدرشناس او هستند، همه فیلم‌های کیارستمی را دیده‌اند؟! اما قطعا به خاطر آبرویی که در دنیا برای آن‌ها خرید قدرشناس او هستند.

سپس پیکر عباس کیارستمی با همراهی خانواده‌اش و هنرمندان تا آمبولانس بدرقه شد.

مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی یکشنبه 20 تیر ماه از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب ساعت 8:30 برای خاکسپاری به سمت آرامگاه "ترک مزرعه" لواسان برگزار خواهد شد.

 

عکس: محمدرضا ملک محمدی

مراسم بدرقه عباس کیارستمی 2 مراسم بدرقه عباس کیارستمی 1 مراسم بدرقه عباس کیارستمی 3 مراسم بدرقه عباس کیارستمی 4 مراسم بدرقه عباس کیارستمی 6 مراسم بدرقه عباس کیارستمی 7
مراسم بدرقه عباس کیارستمی 8
مراسم بدرقه عباس کیارستمی 12
مراسم بدرقه عباس کیارستمی 14

۱۹ تیر ۱۳۹۵ ۰۰:۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500