English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

دومین نامه سینماگران ایرانی به مخاطبان اینترنتی آثار سینمای ایران

دومین نامه سینماگران ایرانی به مخاطبان اینترنتی آثار سینمای ایران
سینماگران ایرانی دومین‌ نامه‌شان را به مخاطبان اینترنتی آثار سینمای ایران منتشر کردند ؛ متن این نامه به شرح ذیل است: دو سال از انتشار اولین نامه‌­ی سینماگران ایرانی در اعتراض به سرقت آثار سینمای ایران توسط سودجویان اینترنتی گذشته است. در این فاصله هفت وب­‌سایت غیرقانونی در فضای مجازی با پیگیری حقوقی نمایندگان ما در خارج از کشور مسدود شده و عملاً بازدیدها و کپی‌برداری‌های غیرقانونی تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ اما تا متوقف ساختن کامل این جریان تخریب­‌گر که سال­هاست مانند زالو خون سینمای ایران را می‌­مکد و از اشتیاق ایرانیان خارج از کشور به تماشای انواع فیلم‌­های ایرانی سوء­استفاده می‌­کند، هنوز کارهای ناکرده و راه­های نرفته‌­ای باقی مانده است.

نتیجه بررسی‌­ها نشان می­‌دهد که اغلب علاقه‌­مندان به آثار ایرانی (اعم از فیلم‌­های سینمایی، مستند، کوتاه، سریال‌­ها و همچنین آثار موسیقایی) از غیرقانونی بودن فعالیت این سایت‌­های سودجو که حاصل تلاش و سرمایه­‌گذاری هنرمندان ایرانی را بدون پرداخت هیچ‌ حقوقی به آن­ها به نفع خود حراج و از این مسیر درآمدهای کلانی کسب می­‌کنند، بی­‌خبرند و ناآگاهانه مشتری بازار این راهزنان هنری در فضای بی­‌مرز اینترنت هستند.

اکنون در این نامه و با توجه به کفایت مهلت‌­های داده شده، با معرفی و ذکر نام یکی از این سایت‌­ها که همچنان وقیحانه به فعالیت خلاف خود ادامه می‌­دهد، توجه کاربرانی را که ناخواسته بر رونق تجارت این سارقان سینمایی می­‌افزایند به عمق فاجعه جلب می‌­کنیم:

امضاءکنندگان این نامه به اطلاع تماشاگران آثار خود در جهان می‌­رسانند که سایت غیرقانونی­ Iranproud (ایران پراود)، مستقر در آمریکا و کانادا، سال­‌هاست که بی­‌شرمانه مجموعه‌­­ای غنی و پُر شمار از فیلم‌­های داستانی، مستند و کوتاه ایران را به نفع خود مصادره کرده و علی‌رغم کسب درآمد از نمایش آن­ها، خود را پاسخگوی هیچ مرجعی از جمله نماینده قانونی صاحبان این آثار در خارج از کشور نمی‌داند.

با توجه به این­که در حال حاضر تماشای آن­لاین غالب تولیدات سینمای ایران از طریق وب‌سایت  www.IMVbox.com و سایت‌­های قانونی دیگری که مشخصات آن­ها در این وب‌سایت ذکر شده در سراسر جهان امکان­پذیر است، سینماگران ایرانی از مخاطبان خود توقع دارند که با انتخاب این مسیر قانونی به سهم خود در دفاع از حقوق فیلمسازان ایرانی نقشی موثر داشته باشند.

ضمناً به همکاران زیان‌­دیده‌­ی خود اطلاع می‌­دهیم که جریان شکایت قضایی از صاحبان قبلی و فعلی وب­‌سایت Iranproud  در دادگاه‌­های امریکا تا مرحله محکومیت هفت شخص مسئول، سه شرکت تابعه و حامیان مالی و تبلیغاتی این سایت توسط وکلای شرکت حقوقی Iranian Film Council در اروپا (به نمایندگی از سوی سینماگران ایران) پیش رفته و به­ زودی شکایت از این اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف در دادگاه­های صالحه‌­ی ایران نیز توسط وکلای ایرانی ما به جریان خواهد افتاد.

لازم به توضیح است که در شهریورماه 1388 نیز پیرو طرح دادخواست و شکایت قضایی از شبکه­‌های تلویزیونی ماهواره­ای در دادسرای فرهنگ و رسانه، نمایندگان ما به اتفاق وکلای ایرانی پرونده در دادسرای مذکور حضور یافته و حکم محکومیت چند تن از مسئولان این شبکه­‌ها را که در ایران مستقر بودند و آثار مستقل سینمای ایران را بدون اجازه و عقد قرارداد با صاحبان آثار به ­صورت غیرقانونی نمایش می­‌دادند، اخذ نموده و آن شبکه­‌ها را با احکام تعطیلی و توقف فعالیت مواجه ساختند.

به امید روزی که ارتباط سینماگران ایرانی و آثارشان با مخاطبان علاقه­‌مند و حامی فرهنگ و سینمای ایران _خصوصاً در دنیای مجازی_ در مسیری قانونمند قرار گیرد و دست سارقان و سودجویان از این عرصه کوتاه شود. در این راه همچنان و بیش از هر زمان، متکی به آگاهی، همدلی و همراهی شما مخاطبان آثارمان هستیم.

هسته مرکزی:

-          رخشان بنی­ اعتماد (نویسنده، کارگردان، تهیه­ کننده)

-          فرشته طائرپور (نویسنده، تهیه­ کننده، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه­ کنندگان فیلم)

-          کتایون شهابی (تهیه کننده، پخش ­کننده بین­ المللی)

-          مجتبی میرتهماسب (مستندساز، کارگردان و تهیه­ کننده)

-          پرویز پرستویی (بازیگر و تهیه کننده)

-          مجید برزگر (کارگردان و تهیه­ کننده، رئیس انجمن فیلم کوتاه خانه سینما)

-          محمد اطبایی (پخش­ کننده بین ­المللی)

 

لینک نخستین نامه در سایت خانه سینما:

http://www.khanehcinema.ir/fa/news/36/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

۶ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500