English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اساسنامه انجمن مدرسان سینما

 

بسمه تعالی

« اساسنامه انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما استان تهران »

 

فصل یکم - کلیات

ماده 1- موضوع :

در اجرای مادة 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و "آیین‌نامه­ی انجمن‌های صنفی و کانون های مرتبط و به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء که خود متضمن حفظ منافع جامعه­ی سینمایی نیز باشد، این انجمن تشکیل می­شود.

ماده2-  نام ، تعریف، حوزة فعالیت، مدت فعالیت ، اقامتگاه قانونی، روز و ماه و سال مالی انجمن صنفی:

1.        نام: انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما که در این اساسنامه به اختصار«انجمن صنفی» نامیده می‌شود.

2.       تعریف: انجمن تشکلی است غیردولتی و غیر انتفاعی که برای حفظ حقوق و منافع مدرسان دانشگاهی رشته­ی سینما که تحت قراردادهای کوتاه مدت تدریس می­کنند و نیز بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا و افزایش توان حرفه­ای ایشان تاسیس شده است.

3.       حوزة فعالیت: حوزه­ی فعالیت انجمن، حوزه­ی جغرافیایی استان تهران است.

4.       مدت فعالیت: از تاریخ تشکیل انجمن به مدت نامحدود است.

5.        اقامتگاه قانونی و محل استقرار دفتر مرکزی انجمن: ایران - استان تهران - شهر تهران - خیابان بهار کوچه سمنان پلاک 29 خواهد بود.

تبصره: هیأت مدیره می‌تواند هر زمان که ایجاب نماید، نشانی انجمن صنفی را در محدوده حوزه جغرافیایی فعالیت خود تغییر داده و مراتب را همزمان با اطلاع به اعضا به طور کتبی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز منعکس نماید.

6.       روز و ماه و سال مالی: شروع سال مالی از اول فروردین و پایان سال مالی 28 اسفند همان سال می باشد.

ماده 3- وظایف و اختیارات انجمن صنفی:

اهداف عمومی:

1.        تلاش برای امنیت شغلی و حرفه­ای اعضا.

2.       تلاش برای برخورداری اعضا از امکانات رفاهی مناسب مانند خدمات تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نظایر آن.

3.       کوشش درجهت استیفای حقوق و خواست­های قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن.

4.       جمع­آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت­های انجمن.

5.       همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش شرکت­های تعاونی مرتبط با انجمن صنفی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر.

6.       حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان­های دولتی و عمومی.

7.       خرید، فروش و تملک اموال منقول و غیرمنقول به نام و به حساب انجمن صنفی مشروط بر آنکه به قصد تجارت و جلب نفع نباشد.

8.       شرکت در مذاکرات حرفه­ای با سایر سازمان­های مرتبط مشمول قانون و انعقاد پیمان­های دسته­جمعی با سازمان­های کارگری و کارفرمایی.

9.       پیوستن به انجمن‌های صنفی مرتبط به منظور تشکیل کانون و یا همکاری با موسسات فرهنگی مرتبط.

10.      همکاری با سایر انجمن­های صنفی مرتبط و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهده­ی انجمن قرار داده شده یا خواهد شد.

11.      همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت شناخت بهتر مشکلات کارگری و اجرای قانون کار.

12.     دریافت ورودیه، حق عضویت و کمک­های مالی داوطلبانة اعضا.

13.    تلاش برای آموزش­های فرهنگی و اجتماعی اعضا به منظور ارتقای سطح آگاهی­های لازم در شناخت و تامین حقوق اعضا .

اهداف اختصاصی:

14.     تلاش برای ایجاد یک نظام علمی و حرفه­ای به منظور توسعه­ی توان علمی، تخصصی و حرفه­ای در هنر صنعت فیلم ایران.

15.     شناسایی و جذب اساتید و مدرسان حرفه­ای سینما به منظور رشد و تعالی امر آموزش و پژوهش و ارتقای دانش تخصصی و حرفه­ای سینما در ایران.

16.     ایجاد زمینه­ی مناسب برای تبادل دستاوردهای علمی، تخصصی و حرفه­ای اعضای انجمن با یکدیگر، با دیگر صنوف خانه­ی سینما و نیز با سایر مراکز و مجامع علمی، فرهنگی، حرفه­ای و تخصصی به منظور تعامل و ارتقای علمی و تخصصی در حوزه­ی سینما.

17.    توسعه­ی ارتباط با مراکز و مجامع علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، و صنفی و حرفه­ای معتبر داخلی و بین­المللی، به منظور تبادل دستاوردها و تجارب علمی، تخصصی و حرفه­ای.

18.     تلاش برای حفظ و صیانت از حقوق صنفی، علمی، فرهنگی و فراهم آوردن زمینه­ی تأمین رفاه و آتیه­ی اعضای انجمن.

19.     تلاش برای کسب جایگاه انجمن به عنوان مرجع معتبر علمی، آموزشی و پژوهشی در خانه­ی سینما، مجامع علمی و دانشگاهی و نیز مجامع حرفه­ای و کارشناسی سینمای ایران.

20.     مشارکت در تدوین راهبردها، سیاست­ها و برنامه­های فرهنگی، علمی، حرفه­ای، آموزشی و پژوهشی سینمای ایران.

21.     تلاش برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش در سینما از طریق بازخوانی و بازنگری برنامه­های آموزشی رشته­های سینمایی و ارائه­ی پیشنهادات روزآمد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

22.    طراحی و پیشنهاد برنامه­های کلان آموزشی و پژوهشی و برگزاری نشست­ها و همایش­ها و دوره­های آموزشی تخصصی و انتشار کتب و نشریات علمی و تخصصی.

23.   تلاش در بررسی و تحقیق در خصوص مشکلات، نارسایی­های اقتصادی، مهارتی، افزایش بهره­وری و ارایه پیشنهادات به اعضا، مدیران و مسوولان مربوط .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

شرایط عضویت، تعلیق عضویت، لغو عضویت

ماده 4- شرایط عضویت :

الف) شرایط عمومی:

1- تابعیت ایران.

2 حداقل سن 28 سال تمام.

3- متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.

4- حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد.

5- شاغل در حرفه­ی تدریس دروس سینمایی (طبق بخش ب همین ماده) و برقراری رابطه­ی شغلی با موضوع فعالیت مدرس سینما در حوزه­ی جغرافیایی استان تهران.

6 عدم سابقه­ی کیفری مؤثر در محرومیت از حقوق اجتماعی.

7- قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی.

8- پرداخت هزینه­ی ثبت­نام و نیز پرداخت حق عضویت سالانه (به طور مرتب و در موقع مقرر یعنی سه ماهه­ی نخست هر سال خورشیدی).

تبصره­ی 1- مرجع بررسی و پذیرش درخواست عضویت افراد در انجمن و تعلیق اعضاء، هیات مدیره است. لیکن چنانچه بعضی از متقاضیانِ عضویت به دلیل فقدان شرایط، تقاضایشان از سوی هیات مدیره پذیرفته نشود، متقاضی می­تواند شکایت خود را با عنایت به ماده­ی 21 بند 3 این اساسنامه توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی انجمن مطرح کند. تصمیمات مجمع عمومی در این زمینه قطعی است.

تبصره­ی 2- در صورتی که هریک از اعضا شرایط عضویت انجمن را از دست دهد یا به جا نیاورد، تعلیق و یا لغو عضویت می­شود؛ لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی خود است.

تبصره­ی 3- کلیه­ی واجدان شرایط می‌توانند آزادانه عضویت انجمن را بپذیرند و هیچ کس را نمی‌توان به عضویت در انجمن صنفی مجبور یا از قبول عضویت آن منع نمود.

 

ب) شرایط اختصاصی:

9- اشتغال به عنوان "مدرس سینما" در دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی معتبر، تأیید شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

تبصره­ی 1 مدرسینی که عضو هیأت علمی دانشگاه­ها هستند و یا در استخدام رسمی سازمان­ها و نهادهای دولتی اند، نمی­توانند به عضویت رسمی این انجمن صنفی درآیند و تنها امکان حضور به عنوان عضو افتخاری را خواهند داشت. مرجع پذیرش این افراد هیات مدیره است.

تبصره­ی 2 عبارت "مدرس سینما" در بند حاضر، تنها به مدرسینی اطلاق می­شود که یکی از دروس اصلی رشته­ی سینما (کارگردانی، فیلمنامه­نویسی، فیلمبرداری، تدوین و یا دروس نظری حاوی عنوان سینما) را تدریس نمایند (در غیر این صورت حتماً باید مدرک تحصیلی سینما داشته باشند) و نیز حداقل سابقه­ی تدریس ایشان در این دروس 4 ترم باشد که متقاضی عضویت موظف است قرارداد یا گواهی معتبری در این زمینه به هیأت مدیره ارائه دهد.

تبصره­ی 3 افرادی که به عضویت انجمن در می­آیند باید به مدت دو دوره­، مدارک دال بر استمرار تدریس دروس سینمایی را به هیأت مدیره ارائه دهند. در مورد مدرسانی که در هنگام عضویت در انجمن حداقل 10 سال سابقه­ی تدریس دروس سینمایی دارند، این شرط اعمال نخواهد شد.

10 دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد سینما یا رشته­های وابسته طبق تبصره­ی 8 همین ماده، از دانشگاه­های معتبر داخلی یا خارجی.

تبصره­ی 1 -  متقاضیان عضویت که کارشناسی ارشد آن­ها سینما نیست تنها در صورت دارا بودن شرایط ذیل پذیرفته می­شوند:

الف دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی.

ب دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن.

ج دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد تلویزیون مشروط بر دارا بودن مدرک کارشناسی سینما یا کارشناسی کارگردانی تلویزیون.

د دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد عکاسی مشروط بر دارا بودن مدرک کارشناسی سینما و تدریس دروس گروه فیلمبرداری.

ه اگر کارشناسی ارشد مدرس هیچ­یک از عناوین فوق (مندرج در بخش­های الف الی د این تبصره) نباشد، تنها مشروط بر تدریس دروس اصلی سینمایی و نیز حسن شهرت در آن حوزه، صرفاً با کسب تأیید هیأت مدیره پذیرش وی به عنوان عضو انجمن بلامانع خواهد بود.

تبصره­ی 2 – هیأت مدیره موظف است در پایان هر سال پرونده­ی فعالیت اعضا را بررسی کرده و بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی عضویت عنداللزوم در مورد تغییر نوع عضویت افراد (از رسمی به افتخاری؛ در مورد مدرسینی که به عضویت هیأت علمی دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی درآمده و یا استخدام رسمی نهادها و سازمان­های دولتی شده اند) و یا تعلیق عضویت و نیز پیشنهاد لغو عضویت دائم افراد تصمیم­گیری نماید. البته تصمیم­گیری و تأیید یا عدم تأیید لغو عضویت دائم افراد در اختیار مجمع عمومی است.

تبصره­ی 3- تمام اعضای افتخاری می­توانند به جز بیمه و کمک­های مالی مستقیم، از دیگر مزایا و  اعتبارات اعضای انجمن از جمله دریافت کارت خانه­ی سینما، دریافت هنر کارت، دریافت بلیط­های جشنواره­ها و ... بهره­مند گردند.

11-  دارا نبودن حکم اجرا نشده­ی محکومیت قطعی صادره از مراجع داوری خانه­ی سینما.

ماده 5- علل تعلیق عضویت انجمن صنفی :

1- عدم پرداخت به موقع حق عضویت تعیین شده با توجه به ماده 8 این اساسنامه.

2- عدم رعایت مفاد این اساسنامه و مصوبات  قانونی انجمن صنفی.

3- از دست دادن شرایط عضویت مندرج در ماده­ی 4 این اساسنامه.

4 انقطاع در تدریس در رشته­ی سینما بیش از 4 ترم.

تبصره­- مدرسانی که حداقل 10 سال سابقه­ی تدریس دروس سینمایی را دارند، مشمول شرط بند 3 این ماده نخواهند بود.

5 حکم صادره­ی مرتبط و قطعی از مراجع قضایی کشور و مراجع حل اختلاف قانون کار.

تبصره­ی 1 مرجع تشخیص بندهای 1 تا 4 این ماده، هیات مدیره است.

تبصره­ی 2تعلیق عضویت باید همراه با توضیح کتبی علت تعلیق توسط هیات مدیره به عضو تعلیقی اعلام شود.

تبصره­ی 3 عضو تعلیقی تا رفع تعلیق توسط مجمع عمومی در مجامع عمومی حق رای نخواهد داشت. عضو تعلیقی می­تواند شکایت خود را توسط بازرس در اولین جلسه­ی مجمع عمومی مطرح کند. تصمیم مجمع عمومی قطعی است.

تبصره­ی 4- چنانچه عضوی حداکثر 3 ماه پس از آغاز سال مالی انجمن از پرداخت حق عضویت خودداری کند، دبیر مظف به اخطار کتبی به عضو است. عضو اگر حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ اخطار برای پرداخت آن اقدام نکند، با تصویب هیات مدیره عضویت او در انجمن به تعلیق درمی­آید.

ماده 6- نحوه­ی لغو عضویت انجمن صنفی :

1-      چنانچه عضو تعلیقی تا یک سال از تاریخ توضیح رسمی هیات مدیره مبنی بر تعلیق عضویت اقدامی برای رفع تعلیق نکند، هیات مدیره موظف به طرح درخواست لغو عضویت وی در مجمع عمومی است.

2-     لغو عضویت به درخواست هیات مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.

تبصره: لغو عضویت باید توسط هیات مدیره به عضو لغو عضویت شده، بازرس و نهادهایی که با انجمن و اعضای آن ارتباط تعهدآور دارند به صورت کتبی اعلام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

منابع مالی انجمن

ماده 7- منابع مالی انجمن صنفی :

1.        هزینه­ی ثبت نام برای عضو که فقط یک بار در بدو ورود دریافت می‌گردد و تعیین مبلغ آن با تصمیم اکثریت اعضای حاضر درمجمع عمومی مورخ 17/12/1400، به هیأت مدیره تفویض گردید.

2.        حق عضویت سالیانه که مبلغ آن توسط هیأت مدیره تعیین می­شود.

3.       کمک­های داوطلبانه­ی اعضای انجمن.

تبصره: کمک­های مالی از سایر اشخاص حقیقی که عضو انجمن نیستند و همین طور اشخاص حقوقی، با اطلاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

ماده 8 کلیه­ی اعضا باید با توجه به ماده7، همه ساله حق عضویت خود را به حساب بانکی که انجمن صنفی تعیین و اعلام می‌کند، واریز و رسید بانکی را به خزانه­دار ارائه دهند.

تبصره­ی 1- مبالغی که به عنوان هزینه­ی ثبت نام و حق عضویت دریافت می‌شود، قابل استرداد نیست.

تبصره­ی 2- هیأت مدیره نمی‌تواند منابع مالی انجمن صنفی را خارج از حدود مقرر در این اساسنامه به مصرف برساند.

تبصره­ی 3- دریافت حق عضویت باید با قبض چاپی شماره دار و به امضای رئیس هیات­مدیره و خزانه دار و یا از طریق واریز به حساب بانکی انجمن صنفی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

اصل چهارم

ارکان انجمن صنفی

ماده 9- ارکان انجمن صنفی عبارت است از :

1- مجمع عمومی

2- هیأت مدیره

3-بازرس

ماده 10- مجامع عمومی:

1.        مجمع عمومی که عالی‌ترین رکن انجمن صنفی است، از اجتماع اعضا با هماهنگی و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دو صورت "عادی" و "فوق­العاده" تشکیل می­شود.

2.       برای تشکیل مجامع عمومی عادی و فوق­العاده، هیأت مدیره موظف است آگهی دعوت اعضاء را با قید روز، ساعت، مکان تشکیل و دستور جلسه­ی مجمع عمومی در یکی از روزنامه­های کثیرالانتشار یا سایت رسمی خانه­ی سینما منتشر کند. از تاریخ دعوت اعضا تا تشکیل مجمع عمومی باید حداقل 20 روز کاری فاصله باشد و حداکثر این فاصله نباید از 45 روز کاری تجاوز کند.

تبصره­ی 1­– دعوت­کنندگان مجامع عمومی عادی یا فوق­العاده، مکلفند آگهی تشکیل مجمع عمومی را حداقل 20 روز کاری پیش از تشکیل مجمع، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.

تبصره­ی 2- برگزاری جلسات مجامع عمومی به صورت مجازی با مجوز و نیز نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز است.

تبصره­ی 3 گزارش­های مالی و سایر مواردی که مستلزم بررسی قبلی اعضا می­باشد، هم­زمان با دعوتنامه به طریق مقتضی به اعضا اطلاع­رسانی شود.

3.        دعوت مجامع عمومی با تصویب هیات مدیره خواهد بود. در صورت استنکاف هیات مدیره، بازرس می­تواند مجمع عمومی را برگزار کند. در صورت خودداری بازرس، حداقل یک چهارم اعضا می­­توانند نسبت به دعوت مجمع عمومی اقدام کنند.

4.       اخذ رای در جلسات مجامع عمومی علنی است مگر در مورد انتخاب هیات مدیره، بازرس و سایر مواردی که مجمع عمومی تصویب کند که به طور کتبی و مخفی به عمل خواهد آمد.

تبصره­- هریک از اعضای مجمع عمومی می­تواند وکالت یک عضو غایب را در مجمع عمومی بر عهده گیرد که وکالت باید به تایید بازرس یا ناظران انتخابات برسد.

5.       پس از به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای حاضر و اعلام رسمیت جلسه­ی مجمع عمومی توسط رئیس یا یکی از اعضای هیات مدیره، بلافاصله هیات رئیسه­ی مجمع مرکّب از دست کم یک رئیس، یک نایب رئیس و یک منشی از بین اعضای حاضر با رأی اکثریت اعضا انتخاب و اداره­ی جلسه را بر عهده خواهند گرفت. چنانچه انتخابات هیات مدیره و بازرسان یا یکی از آن­ها در دستور کار مجمع عمومی باشد، دو نفر دیگر نیز از بین اعضای حاضر در جلسه با رای اکثریت اعضا انتخاب می­شوند.

تبصره­ی 1- اعضای هیات رئیسه­ی مجمع و ناظران بر انتخابات نباید نامزد عضویت در هیات مدیره یا نامزد بازرس انجمن باشند (مگر نظر مثبت سه چهارم حاضران در مجمع عمومی بر این امر باشد).

تبصره­ی 2- برگزار کنندگان مجامع عمومی عادی یا فوق­العاده موظف­اند فهرست اسامی و مشخصات اعضای انجمن را تهیه و پیش از آغاز مجمع عمومی، آن را به امضای اعضای حاضر برسانند.

تبصره­ی 3- هیات رئیسه و ناظران بر انتخابات مکلف اند در پایان رای گیری و پس از شمارش و قرائت آراء به ترتیب اسامی حائزان اکثریت آراء، اعضای صلی و علی­البدل هیات مدیره و نیز بازرس اصلی و علی­البدل را اعلام و مراتب را صورتجلسه کنند.

تبصره­ی 4- صورتجلسه­ی مجمع عمومی توسط منشی جلسه تنظیم شده و پس از قرائت برای اعضای مجمع به امضای هیأت رئیسه و ناظران آن مجمع می­رسد. یک نسخه از صورتجلسه باید در دفتر انجمن نگهداری شود.

تبصره­ی 5- هرگاه در مجامع عمومی، شور و اخذ تصمیم در مورد موضوعات مطروح در دستور جلسه خاتمه نیابد، هیات­رییسه مجمع با تصویب اکثریت اعضا می­تواند اعلام تنفس کرده، مکان و تاریخ جلسـه بعدی را که حداکثر از سه هفته بیشتر نباشد، معین کند. ادامه­ی جلسه به نحو مذکور، نیاز به دعوت و انتشار آگهی مجدد نخواهد داشت و نصاب لازم برای تشکیل جلسه همان نصاب قبلی می­باشد که در صورت عدم تشکیل، در مرتبه­ی بعدی،  مجمع عمومی طبق روال مندرج در این اساسنامه برگزار خواهد شد.

6.       چنانچه اعضای شرکت­کننده در انتخابات ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل مجمع عمومی کتباً و با ذکر دلایل به چگونگی انجام انتخابات اعتراض کنند، هیأت­رییسه مجمع عمومی و هیات نظارت بر انتخابات مکلف خواهند بود، حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ رویت اعتراض، به آن رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی به اطلاع اعضای انجمن صنفی خصوصاً اعضای معترض برسانند و رونوشت آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.

تبصره در صورتی که هیات رئیسه و هیات نظارت درستی اعتراض را بپذیرد، هیأت مدیره یا بازرس موظف به برگزاری مجمع عمومی برای تجدید انتخابات هستند.

7.       مجمع عمومی عادی هر سال یک بار با حضور دست کم نصف بعلاوه یک اعضا رسمیت می­یابد. چنانچه بار اول به نصاب لازم نرسد؛ برای بار دوم به همان ترتیب دعوت و با حضور حداقل یک سوم اعضا رسمیت خواهد یافت.

تبصره­ی 1 – مجمع عمومی عادی در مواقع ضروری بنا به تشخیص و دعوت هیأت مدیره یا بازرس یا یک سوم اعضا بطور فوق العاده تشکیل می گردد. این مجمع نیز دارای همان وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی می باشد و ترتیب دعوت و تجدید دعوت و نصاب آن نیز، همانند مجمع عمومی عادی خواهد بود.

تبصره­ی 2- تصمیمات مجمع عمومی "عادی" و "عادی به طور فوق­العاده" در کلیه مراحل با اکثریت نصف بعلاوه یک آرای حاضران در مجمع معتبر است؛ مگر برای انتخاب هیات مدیره و بازرس که با اکثریت نسبی آرای حاضران اعتبار دارد.

تبصره­ی 3 کلیه­ی مصوبات مجامع عمومی اعم از عادی، عادی به طور فوق­العاده، برای همه­ی اعضای انجمن اعم از حاضر یا غایب و موافق یا مخالف لازم­الاجرا خواهد بود.

ماده 11 - وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی :

1.         انتخاب اعضای اصلی و علی­البدل هیات مدیره و بازرس و همچنین عزل انفرادی یا دسته­جمعی اعضای اصلی و علی­البدل هیأت­مدیره و بازرسان انجمن صنفی و انتخاب اعضای جدید از بین نامزدان واجد شرایط.

2.       شنیدن گزارش عملکرد هیات مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم مقتضی درباره­ی آن.

3.       تصمیم گیری نسبت به برنامه­ی پیشنهادی سال جاری و آتی انجمن.

4.       شنیدن، رسیدگی و تصمیم گیری برای تصویب گزارش مالی خزانه­دار و بودجه­ی آتی انجمن.

تبصره- بدون قرائت گزارش بازرس در مجمع عمومی نسبت به ترازنامه­ی سال مالی انجمن، اخذ تصمیم معتبر نخواهد بود.

5.       دادن رهنمود و تصویب سیاست­های کلی و تعیین خط­مشی و برنامه­های آتی انجمن صنفی.

6.       تصویب پیشنهاد نحوه اطلاع رسانی به اعضا درخصوص دعوت به مجمع عمومی و سایر موارد.

7.       بررسی، تصویب یا ردّ تقاضای متقاضیان عضویت در انجمن صنفی که صلاحیت آنان از سوی هیات مدیره تایید نشده است.

8.       تصمیم­گیری نهایی نسبت به اعتراض کسانی که طبق  مقررات انضباطی، تعلیق عضویت شده­اند یا عضویت آنان توسط هیات مدیره پذیرفته نشده است.

9.       تصویب تفویض اختیار به هیأت مدیره در مورد انعقاد پیمان­های دسته­جمعی در جهت استیفای حقوق و خواست­های قانونی اعضا و غیره.

10.      تصویب تشکیل کارگروه­های موردنیاز و تاسیس تعاونی­ها.

11.      تصمیم­گیری در خصوص پیوستن به مجامع و انجمن­های صنفی، علمی، فرهنگی و حرفه­ایِ دیگر به منظور تشکیل کانون عالی و نیز عضویت در کانون­های صنفی، علمی، فرهنگی و حرفه­ایِ مرتبط و یا خروج از آن­ها با تفویض اختیار به هیات مدیره.

12.     تصویب هزینه­ی ثبت نام و حق عضویت سالانه­ی اعضا و یا تفویض اختیار به هیات مدیره در این مورد.

13.    بررسی و تصویب منابع درآمد انجمن صنفی.

14.     تصمیم­گیری در خصوص انجام یا عدم انجام هر آن­چه که برای تحقق اهداف انجمن تشخیص داده شود.

15.    مجمع عمومی عادی می­تواند نسبت به کلیه­ی امور انجمن به جز آن­چه در صلاحیت مجمع عمومی فوق­العاده است، تصمیم بگیرد.

ماده 12 – مجمع عمومی فوق­العاده:

1.        هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه یا انحلال انجمن در صلاحیت مجمع عمومی فوق­العاده است.

2.       مجمع عمومی فوق­العاده با حضور دست کم سه چهارم اعضا تشکیل خواهد شد. چنانچه بار اول این نصاب حاصل نشود؛ در مرحلة دوم با حضوراکثریت مطلق (نصف به اضافه­ی یک کل اعضاء) رسمیت می­یابد. و در هر حال تصمیمات آن اعم از مرحله اول یا دوم، با اکثریت سه چهارم آرای اعضای حاضر در مجمع معتبر خواهد بود.

تبصره­ی 1- موارد تغییر اساسنامه باید در آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق­العاده درج شود.

تبصره­ی 2- انحلال انجمن نیاز به رای چهار پنجم اعضای حاضر در مجمع دارد.

تبصره­ی 3- در صورت انحلال انجمن، مجمع عمومی باید هیات تسویه را تعیین کند.

ماده 13- هیأت­مدیره ، وظایف و اختیارات آن :

1.        هیأت­مدیره دارای 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی­البدل بوده که از بین کاندیداهای واجد شرایط حاضر در مجمع عمومی، با رای کتبی و مخفی اعضای حاضر در جلسه­ی مجمع عمومی عادی و با اکثریت نسبی آراء ماخوذه، برای مدت 2 سال انتخاب می شوند و تجدید انتخاب آنان برای دوره­های بعدی در صورت حفظ شرایط لازم بلامانع است.

2.       هیأت­مدیره مکلف است، پس از قطعیت انتخابات، ظرف یک هفته اولین جلسه خود را تشکیل و از بین خود، یک رئیس، یک نایب­رئیس و یک خزانه­دار  و همچنین از بین اعضای هیأت­مدیره یا اعضای انجمن (به جز بازرس) یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب کند.

تبصره- دعوت اولین جلسه هیات­مدیره برعهده مسن­ترین عضو هیات­مدیره است.

3.        هیات مدیره باید صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی و اوراق تعهد­آور را طی صورتجلسه­ای به اطلاع اعضا برساند و نسخه­ای از صورتجلسه مذکور را به همراه مدارک مورد نیاز به منظور انجام تشریفات قانونی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کند.

4.       جلسات عادی هیأت­مدیره هر دوهفته یکبار با حضور اکثریت اعضا (حداقل 3 نفر) رسمیت می­یابد و تصمیمات آن با آرای اکثریت اعضای حاضر (به صورت حضوری یا مجازی در جلسه) معتبر خواهد بود. همچنین جلسات هیات مدیره بر حسب ضرورت، بنا به دعوت رئیس یا نایب رئیس یا یک سوم اعضای هیات مدیره به طور فوق­العاده تشکیل می­شود.

تبصره­ی 1­- زمان و مکان برگزاری جلسات و نحوه دعوت در اولین جلسه هیات­مدیره تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

تبصره­ی 2- خدمات هیات مدیره افتخاری است مگر این که مجمع عمومی در این مورد ترتیب دیگری اتخاذ کند و به تصویب برساند. میزان حق­الزحمه­ی هیات مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.

تبصره­ی 3- غیبت اعضای هیات مدیره در 5 جلسه­ی متوالی (به استثنای جلسات فوق­العاده)، در صورتی که فاصله­ی 5 جلسه کمتر از دو ماه نباشد و یا 7 جلسه­ی متناوب در طول یک سال، به عنوان استعفای شخصی از سمت عضو هیأت­مدیره تلقی می شود و بر اساس صورتجلسه­ی هیات­مدیره، عضو یا اعضای علی­البدل به ترتیب تقدم آرا جایگزین عضو اصلی خواهند شد. مگر این که مستندات موجه بودن غیبت نظیر بیماری و... به هیات­مدیره ارائه شده باشد.

تبصره­ی 4 حضور رئیس و در غیاب وی نایب رئیس در جلسات هیأت مدیره الزامی است. به طور کلی در غیاب رئیس، نایب رئیس مسئولیت پیگیری و انجام وظایف محوّله را بر عهده خواهد داشت.

5.       هیأت­مدیره موظف است، حداکثر ظرف یک ماه پس از به تایید مصوبات مجمع عمومی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دریافت گواهینامه ثبت انجمن صنفی، نسبت به ثبت آن در اداره­ی ثبت شرکت­ها و موسسات غیرتجاری اقدام و حساب بانکی انجمن را با امضای مشترک صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی انجمن (خزانه­دار به همراه رئیس یا دبیر) در یکی از بانک­های کشور افتتاح کرده و شماره حساب را از طریق مقتضی به اطلاع اعضا برساند.

6.       رئیس هیات مدیره یا دبیر به همراه خزانه­دار، مشترکاً صاحبان امضای مجاز برای اسناد تعهدآور و مدارک مالی هستند و کلاً مسوولان اداری و مالی انجمن بوده و حفظ کلیه­ی اموال، دارائی­ها، اسناد، اواق بهادار و دفاتر مالی انجمن به عهده­ی آن­ها ست.

تبصره- کلیه مکاتبات اداری و اوراق عادی انجمن با امضاء رئیس هیات­مدیره یا دبیر، ممهور به مهر انجمن و کلیه اسناد مالی، اوراق رسمی بهادار و قراردادهای تعهدآور که به تصویب هیات­مدیره رسیده باشند با امضاء مشترک رئیس هیات­ مدیره یا دبیر به همراه خزانه­دار و ممهور به مهر انجمن معتبر خواهد بود.

7.       در صورت استعفا، فوت، از دست دادن شرایط عضویت، لغو عضویت یا غیبت (برابر تبصره2 بند4 ماده 13) اعضای هیات مدیره، اعضای علی­البدل با توجه به تقدم آرا، جایگزین عضو یا اعضای مزبور خواهند شد. هیات­مدیره مکلف است نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کند.

تبصره­ی 1- برای ترمیم ترکیب اعضای هیات مدیره (با توجه به مفاد بند 7 ماده­ی 13) انتخابات ترمیمی در اولین مجمع عمومی برگزار می­شود.

تبصره­ی 2- در صورتی که اکثریت اعضای اصلی انتخاب شده در مجمع عمومی به هر علتی از ترکیب هیات مدیره بیرون روند (به عنوان مثال سه نفر در ترکیب پنج نفره یا چهار نفر در ترکیب هفت نفره)، انتخابات هیات مدیره باید تجدید شود.

8.       هیأت­مدیره موظف است دست کم سه ماه پیش از پایان دوره اعتبار قانونی، درمورد دعوت مجمع عمومی به منظور تجدید انتخاب مسئولان انجمن صنفی اقدامات لازم را بعمل آورد.

تبصره هیأت­مدیره پس از پایان دوره­ی قانونی ماموریت، تا تعیین هیأت­مدیره جدید، مسوول اداره­ی امور جای و حفظ کلیه دارایی­ها، اموال، اسناد و مدارک انجمن خواهد بود.

ماده 14 - وظایف و اختیارات هیأ­ت­مدیره :

1.        اجرای دقیق مفاد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی.

2.       تهیه­ی دفاتر رسمی و قانونی انجمن (دفتر مجامع دفتر مصوبات هیات مدیره دفاتر مالی دفتر عضویت).

3.       دعوت مجامع عمومی در موعد مقرر.

4.        بررسی و تطبیق شرایط متقاضیان عضویت در انجمن صنفی.

5.       بررسی بودجه و گزارش مالی خزانه­دار و ارائه­ی آن به مجمع عمومی.

6.       تشکیل مرتب و به موقع جلسات هیأت­مدیره به منظور رسیدگی به امور جاری انجمن صنفی.

7.       تعیین محل رسمی دفتر انجمن صنفی.

8.       انتخاب و معرفی نماینده به مراجع ذیصلاح برای موارد خاص و معین.

9.       بررسی وضع مالی انجمن صنفی و اتخاذ تصمیم نسبت به هزینه­های جاری و ضروری آن.

10.      همکاری درجهت تاسیس و تقویت شرکت­های تعاونی و ایجاد امکانات رفاهی برای اعضا.

11.      وکالت و نمایندگی انجمن در مراجع قانونی، حقوقی، قضائی، دستگاه­های دولتی و ملی درحدود مقررات این اساسنامه و استخدام وکیل برای طرح و اقامه­ی دعوی و شکایت علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و دفاع از هرگونه دعاوی و شکایات مطروحه علیه انجمن.

12.     اتخاذ تصمیم در مورد پیمان­های دسته­جمعی با توجه به مفاد بند 9 ماده­ی 11.

13.     بررسی وتصویب آیین­نامه­های داخلی.

14.     تهیه گزارش عملکرد هیأت­مدیره و ارایه آن به مجمع عمومی.

15.    تعیین و اعزام نمایندگانی جهت شرکت در جلسات و حضور در مراجع  قانونی مرتبط.

16.     تشکیل کارگروه­های مختلف (در صورت لزوم) از قبیل کارگروه حل اختلاف، کارگروه عضویت، کارگروه تدارکات و پشتیبانی، کارگروه امور حقوقی، کارگروه رفاهی و سایر کارگروه­ها برای انجام فعالیت­های مربوط به اهداف انجمن با توجه به مفاد بند 10 ماده 11.

17.    تصمیم گیری در خصوص پیوستن به انجمن‌های صنفی داخلی و بین­المللی دیگر به منظور تشکیل کانون مرتبط یا عضویت در کانون انجمن‌های صنفی مربوط و یا خارج شدن از کانون­های مذکور.

18.    بررسی و تصویب طرح ها و برنامه های پیشنهادی در راستای توسعه ی فعالیت های انجمن و اطلاع رسانی در خصوص آن­ها به نحو مقتضی  به اعضای انجمن و بررسی پیشنهادات اعضا در مورد آن برنامه­ها.

19.     بهره گیری از دانش، تجربه و توان تخصصی اعضا برای تشکیل کارگروه های تخصصی  و صنفی برای انجام فعالیت های مربوط به اهداف و برنامه های انجمن.

20.     بررسی و در صورت احراز شرایط، پذیرش درخواست عضویت اعضای جدید مطابق با مفاد اساسنامه و آیین نامه های انجمن.

21.     بررسی پرونده ی فعالیت اعضا در پایان هر سال بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی عضویت و حسب شرایط اعضا و عنداللزوم تصمیم گیری در مورد تعلیق عضویت و یا پیشنهاد لغو عضویتِ عضو به مجمع عمومی.

22.    بررسی درخواست های خانه سینما و اقدام در مورد آن ها.

23.   تصمیم­گیری راجع به میزان حق ثبت نام و میزان حق عضویت سالا نه و پیشنهاد آن به مجمع عمومی.

ماده 15 - وظایف رییس هیأت­مدیره :

1.        مراقبت در حسن جریان امور انجمن صنفی و دعوت از اعضای هیأت­مدیره به تشکیل مرتب جلسات.

2.       اداره جلسات هیأت­مدیره و تنظیم صورتجلسه­ها با همکاری دبیر جلسه.

3.       ابلاغ تصمیمات و مصوبات مجامع عمومی و هیأت­مدیره به دبیر و سایر مسئولان انجمن صنفی، جهت اجرا و پیگیری آن.

4.       امضای کلیه قراردادها و احکام استخدامی کارشناسان، مشاوران، دبیر و سایر مسوولان انجمن صنفی که با تصویب هیأت­مدیره استخدام یا به کار گمارده خواهند شد.

5.       امضای کلیه چک­ها و اسناد و اوراق بهادار و تعهد­آور به اتفاق خزانه­دار  و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی (با توجه به مفاد بند 6 ماده­ی 13 و تبصره­ی آن).

6.        امضای کارت­های عضویت اعضا پس از تایید خزانه­دار انجمن صنفی.

7.       انجام سایر اموری که به موجب اساسنامه یا مصوبات مجامع عمومی یا مصوبات هیات مدیره بر عهده رییس قرار می­گیرد.

تبصره­ی 1- قسمتی از وظایف رییس هیات­مدیره که مربوط به امور اداری می­باشد، قابل واگذاری به دبیر انجمن صنفی خواهد بود.

تبصره­ی 2 در غیاب رییس هیات­مدیره، نایب رییس انجام وظایف بندهای 1 و 2 و3 را به عهده خواهد داشت.

ماده 16- به منظور اداره­ی تشکیلات اجرایی و اجرای مصوبات هیات مدیره، دبیرخانه­ی انجمن در مرکز اصلی نجمن دایر می­شود.

1.         دبیرخانه انجمن صنفی تحت مسوولیت مستقیم دبیر انجمن صنفی است.

2.        دبیرخانه بنا بر پیشنهاد رئیس هیأت­مدیره یا دبیر و تصویب هیأت­مدیره می­تواند دارای کارکنانی باشد.

ماده 17 - وظایف و اختیارات دبیر:

دبیر در صورت تفویض از طرف هیات مدیره، دارای وظایفی به شرح ذیل خواهد بود:

1.        حفظ و نگهداری کلیه اسناد و مدارک و صورتجلسات و سوابق اعضا و دفاتر انجمن صنفی.

2.       انجام مکاتبات اداری و جاری انجمن صنفی.

3.       تهیه­ی دفاتر اندیکاتور و ثبت و صدور نامه­ها.

4.       تهیه و تنظیم نشریات مربوط به انجمن صنفی در حدود مقررات قانونی.

5.       - ابلاغ اساسنامه و بخشنامه­ها و شیوه­نامه­های دولتی و سایر مقررات قانونی برای آگاهی و استفاده مسوولان و اعضای انجمن.

6.       مهیا ساختن مکان تشکیل جلسات مجامع عمومی، هیأت­مدیره و بازرس.

7.       ابلاغ مصوبات و تصمیمات ارکان انجمن ، احکام و نامه های واصله از مراجع قانونی و دستگاه های اداری به مسوولان مربوط.

8.       انجام سایر اموری که به نحوی از انحاء با وظایف دبیرخانه ارتباط دارد.

تبصره­- کارکنان دبیرخانه در برابر دبیر و دبیر نیز در برابر هیأت­مدیره مسوول هستند.

ماده 18- خزانه­دار :

خزانه­دار مسوول امور مالی انجمن است.

ماده 19- وظایف واختیارات خزانه­دار :

1.        امضای کلیه چک­ها و اسناد و اوراق تعهد­آور به اتفاق رئیس هیات مدیره یا یکی دیگر از صاحبان امضای مجاز اسناد مالی و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی.

2.       اداره امور مالی،تهیه و تنظیم دفاتر و اسناد و صورتجلسات مالی و رسیدگی و حفظ حساب­های انجمن صنفی.

3.       رسیدگی به صحت اسناد و مدارک تنظیم شده در مورد کلیه­ی دریافت­ها و پرداخت­ها و تایید و امضای صورتحساب­های مربوط.

4.       نظارت برخرید، فروش، اجاره و هر نوع عمل مالی و مسوولیت درحفظ اموال منقول، غیر منقول، وجوه، اسناد، مدارک مالی وصحت معاملات انجمن صنفی.

5.       ثبت کلیه دریافتی­ها و هزینه­های انجمن صنفی در دفاتر رسمی انجمن.

6.       پیش­بینی بودجه و هزینه­های یک ساله انجمن صنفی و تسلیم آن به هیأت­مدیره جهت ارائه­ی به مجمع عمومی.

تبصره­ی 1-  خزانه­دار موظف است هر سال قبل از تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش کتبی  مالی انجـــمن صنفی را جهت ارائه به مجمع عمومی تنظیم و پس از امضای خود و رییس هیأت­مدیره، رونوشت آن را در اختیار بازرس و دبیر جهت اطلاع به اعضا  قرار دهد.

تبصره­ی 2 خزانه­دار موظف است موارد مغایر با سیاست­های مصوب مجمع عمومی را ضمن تذکر به هیات­مدیره به مجمع عمومی ارائه کند.

تبصره­ی 3 - در صورت عدم تصویب صورت­های مالی، با تصویب مجمع عمومی موضوع از طریق حسابرسان رسمی بررسی می شود.

ماده 20 بازرس:

1.         بازرسان انجمن صنفی، متشکل از 1 نفر بازرس اصلی و 1 نفر بازرس علی­البدل اند که با رای مستقیم و مخفی اعضای حاضر در مجمع عمومی از بین کاندیداهای واجد شرایط عضو انجمن صنفی برای مدت 2  سال انتخاب می­شوند و تجدید انتخاب آنان برای دوره­های بعدی مشروط به حفظ شرایط لازم بلامانع است.

2.       در صورت استعفا، فوت، از دست دادن شرایط انتخاب یا لغو عضویت بازرس اصلی، بازرس علی­البدل برای بقیه دوره جانشین و عهده دار وظایف بازرس خواهد بود.

ماده 21- وظایف و اختیارات بازرس :

1.        نظارت بر کلیه اقدامات هیأت­مدیره و دبیر در حدود مقررات این اساسنامه و همچنین مراقبت در کلیه­ی امور مربوط به دعوت مجامع عمومی عادی و فوق­العاده.

2.       رسیدگی و نظارت به دفاتر و اوراق و اسناد مالی و هزینه­های انجمن صنفی و نظارت بر حسن جریان امور مالی و اداری انجمن صنفی.

تبصره- در صورت درخواست بازرس، خزانه­دار موظف است کلیه­ی دفاتر و اسناد مالی انجمن را برای رسیدکی در محل انجمن و برای مدت معین، در اختیار او بگذارد.

3.       پی­گیری و رسیدگی به شکایات اعضا و متقاضیان عضویت و در صورت لزوم تهیه گزارش و ارایه به هیات مدیره یا مجمع عمومی و در صورت اقتضا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

4.       رسیدگی واظهار نظر درمورد گزارش مالی جهت ارائه به مجمع عمومی.

5.       اقدام به دعوت و تشکیل مجمع عمومی در صورت لزوم، با توجه به اختیارات مندرج در این اساسنامه.

6.       شرکت در جلسات هیأت­مدیره (در صورت لزوم)، بدون داشتن حق رای.

تبصره­ی 1- بازرس باید پیش از تاریخ تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش مالی و کلیه­ی محاسبات انجمن را رسیدگی و گزارش خود را به دبیرخانه­ی انجمن تسلیم دارند. همچنین بازرس ملزم است اقدامات خود را حداقل سالی یک بار در مجمع عمومی سالانه به طور کتبی و رسمی گزارش دهد.

تبصره­ی 2 - بازرس در صورت دریافت گزارش یا مشاهده سوء استفاده هریک از اعضای سمت­دار انجمن از موقعیت خود، باید موضوع را کتباً به هیات­مدیره اخطار کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل پنجم

سایر مقررات

ماده22- نامزدهای عضویت در هیأت­مدیره و بازرس علاوه بر شرایط مندرج در ماده­ی 4، باید دارای شرایط زیر باشند:

1.        التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2.       عدم وابستگی به احزاب و گروه­های سیاسی غیرقانونی.

3.       نداشتن محکومیت قطعی کیفری موثرکه موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شود.

4.       داشتن حسن شهرت.

5.       عدم اعتیاد به مواد مخدر.

6.       سابقه­ی عضویت رسمی در انجمن صنفی به مدت حداقل 4 سال.

تبصره­ - در بدو تأسیس انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما، شرط مندرج در این بند، همچنان پابرجا و برای اعضای رسمی انجمن سابق مدرسان با حداقل 4 سال عضویت صدق می­کند.

7.       عدم عضویت در هیچ انجمن هنری دیگری.

ماده 23- هزینه­های نظارت بر انتخابات، ثبت و آموزش انجمن­های صنفی و کانون­های مربوط، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل همکاری­های اعضا و خودیاری آنان تأمین می­شود. میزان سهمیه­ی قابل پرداخت هر انجمن صنفی پس از تعیین در شورای عالی کار قابل وصول خواهد بود. چنانچه در زمان انحلالِ هریک از انجمن­های صنفی و کانون­های مربوط فاقد دارایی باشند، هزینه­ی درج آگهی از محل درآمد حاصل از اجرای این ماده پرداخت خواهد شد.

ماده 24- مسوولان انجمن مکلف اند هر نوع مدارک، دفاتر و اسناد درخواستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای بررسی در محل انجمن یا خارج از آن، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند.

ماده 25- انجمن صنفی در موارد زیر منحل می­شود:

1.        در صورت تصویب مجمع عمومی فوق­العاده به ترتیب پیش­بینی شده در این اساسنامه.

2.       گذشت شش ماه از تاریخ پایان اعتبار هیأت­ مدیره و عدم اقدام به تجدید انتخابات هیات مدیره.

3.       در صورت صدور رأی قطعی از طرف مراجع قضایی کشور.

تبصره­ی 1- انحلال انجمن، موجب تضییع حق یا اسقاط تکلیف دو طرف قراردادهای منعقده­ی پیشین با انجمن نیست.

تبصره­ی 2- از تاریخ انحلال، اختیارات مسئولان انجمن خاتمه یافته و به نام انجمن حق ادامه­ی فعالیت ندارند. مراتب انحلال و تسویه طبق اساسنامه­ی انجمن انجام و موضوع در یکی از روزنامه­های سراسری یا محلی (بر اساس حوزه­ی فعالیت انجمن) برای اطلاع همگان درج خواهد شد.

تبصره­ی 3- چنانچه انجمن صنفی بنا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده منحل گردد، مجمع مذکور مکلف است در همان جلسه از بین اعضای باسابقه و مطّلع حاضر در جلسه نسبت به انتخاب 3 یا 5 نفر به عنوان اعضای هیأت تسویه اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

تبصره­ی 4- چنانچه انجمن بر اساس رای مراجع قضایی منحل شود و تشکیل مجمع عمومی فوق­العاده امکان­پذیر نباشد، رئیس هیات مدیره و بازرس با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف دو هفته برای تشکیل هیات تسویه­ای از بین اعضای باسابقه و مطّلع انجمن اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

ماده 26- چنانچه حداکثر دو ماه پس از پایان دوره­ی اعتبار هیات مدیره، نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیات مدیره اقدام نشده باشد، بازرس می­تواند رأساً نسبت به تشکیل مجمع عمومی و انجام انتخابات به اعضا اخطار دهد. همچنین یک سوم اعضای انجمن نیز می­توانند در هر زمان نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیات مدیره و بازرس اقدام کنند و چنانچه ظرف حداکثر شش ماه پس از پایان دوره­ی اعتبار هیات مدیره، اقدامات مذکور به منظور تشکیل مجمع عمومی صورت نگرفته باشد، بازرس مکلف است انحلال انجمن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

ماده 27- هیأت تسویه مکلف است حداکثر ظرف شش ماه با هماهنگی و راهنمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کلیه حساب­های انجمن صنفی رسیدگی کند و فهرست کاملی از کلیه دارایی­های انجمن صنفی شامل اموال منقول و غیر منقول و همچنین صورتی از بدهی­های انجمن صنفی را تهیه کرده، دارایی انجمن صنفی را پس از تسویه­ی کلیه­ی حساب­هـای بدهکـاران و بستانکـاران و تأدیه بدهی ها، ضمن تنظیم و امضـای صورتجلسه­ای مابقی در صورت مازاد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار اعضای انجمن قرار دهد.

ماده 28- اگر هر گونه ابهامی در اجرای مقررات این اساسنامه پیش آید، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل اجرا ست.

ماده 29-  هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه پس از موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتبر و قابل اجراست.

ماده 30- این اساسنامه در 5 فصل و 30 ماده و 149 بند و 58 تبصره در تاریخ 17 / 12 / 1400 با اکثریت آرا به تصویب مجمع عمومی موسس انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما استان تهران رسید.

 

ردیف

سمت

نام و نام خانوادگی

محل امضا

1

رییس

 

 

2

منشی

 

 

3

ناظران